Szuper fejlesztés: eztán új bicikliutakon tekerhetünk ebben a vidéki belvárosban
Befejeződött Pécs belvárosának észak–déli tengelyének közlekedésfejlesztési projektje, melynek célja a pécsi kerékpárhálózat bővítése, és a biciklis közlekedés biztonságosabbá tétele volt. Az új belvárosi kerékpárutat mostantól birtokba is vehetjük.
2017 júniusában adta be Pécs városa a pályázatot bruttó 300 millió forintra, majd októberben megkötötték a támogatási szerződést, aztán az engedélyek és kiviteli tervek birtokában nyílt kivitelezési pályázatot hirdettek. Télen megtörtént a szerződéskötés, végül 2020 márciusában adták át a kivitelezőnek az építési területet, a munkával még abban az évben végeztek, idén márciusban pedig az önkormányzat megkapta a forgalomba helyezésről szóló határozatot, amely jogerőre is emelkedett. 2021. március 14-én pedig véglegessé vált a "A belváros észak-déli tengelye közlekedésfejlesztése” tárgyú projektben elkészült kerékpárút forgalomba helyezési engedélye.
A pályázat illeszkedik, illetve fizikailag kapcsolódik a Kertváros-belváros kerékpárúthoz, illetve az Új pécsi vásárcsarnok megépítése tárgyú projekt keretében tervezett közlekedés-fejlesztésekhez.
A Kertváros-belváros kerékpárút tervezett nyomvonala a Siklósi úti felüljáró melletti –jelenleg gyalogos –szintbeli vasúti átkelőhelytől indul Kertváros irányába, míg a „TOP-6.4.1-16-PC1-2017-00003 A belváros észak-déli tengelye közlekedésfejlesztése”tárgyú projekt ennek a létesítménynek a Belváros irányába történő folytatása. A fejlesztés során a kerékpárút a labirint korláttól indulva az Ipar utca keresztezésével, alapvetően kerékpársávok kialakításával valósult meg a Bajcsy Zsilinszky utcán a Nagy Lajos király útja és a Rákóczi út keresztezésével egészen a Kossuth térig.
- olvasható az önkormányzat közleményében.
A projekt különös figyelmet fordított a szemléletformálásra. Arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy a kerékpáros fejlesztéssel támogatott biciklizés egy környezetkímélő, egészséges, költséghatékony, egyszerű, és biztonságos közlekedési mód, amely egyszerre szolgálja a kerékpározó érdekeit, és a környezet megóvását.
A kerékpárút építésével és kijelölésével növekedhet a kerékpárral közlekedők komfortérzete, csökkennek a felesleges kerülőutak a kerékpárral közlekedők számára, továbbá a projekt hozzájárul a teljes közlekedési rendszer fenntarthatóságához, a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeinek a megteremtéséhez.
- írják.
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)