Elismerik a legkiválóbb magyar termékeket: a minőség az elsődleges szempont
Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány. A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.
Folyamatosan és dinamikus fejlődik a KMÉ-védjegyrendszer. Mostanra három termékkörön belül tizenkilenc kategóriában pályázhatnak a védjegyre az élelmiszerelőállítók és forgalmazók. Elkészült a pályázást támogató informatikai rendszer, alapjaiban megújult a KMÉ weboldala, továbbá új kommunikációs csatornák is indultak.
Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte, a KMÉ-védjegyrendszer kiválóságát mindennél ékesebben bizonyítja, hogy kiérdemelte a nemzeti minőségrendszerként való elismerést.
Ehhez az „átlagos” védjegyekkel szemben előírtnál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszernek kellett megfelelnie. Biztosak lehetünk benne, hogy ha KMÉ-védjegyes terméket választunk, a minőség mellett döntünk
- hangsúlyozta az államtitkár.
Oravecz Márton, a Nébih elnöke a kampány indulása kapcsán elmondta, büszke rá, hogy a KMÉ mögött – a garancia garanciájaként – a Nébih szakértelme áll. Az elnök szerint egyedülálló az a szakmaközi összefogás is, amit a KMÉ-védjegyrendszer révén sikerült elérni: hatósági, szakmai és tudományos szereplő együtt határozzák meg a minőség fokmérőjét. Mindez pedig egyértelmű biztosíték arra, hogy valóban csak azok a termékek nyerhessék el a KMÉ-védjegyeket, amelyek méltók rá, bírnak valamilyen többlet értékkel piaci társaikhoz képest.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a tudatos vásárlás fontosságára. A KMÉ védjegyes áruk megvásárlásával nemcsak megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez is. Az AMC november elejéig tartó kampányában nyomtatott és elektronikus sajtómegjelenésekkel, országos televízió- és rádiócsatornákon és közösségi média felületeken népszerűsíti a védjeggyel ellátott termékeket.
A KMÉ célja a pályázható termékkörök folyamatos bővítése, ezzel lehetőséget adva a különböző élelmiszeripari területek gyártóinak és márkatulajdonosainak termékeik kiválóságainak tanúsítására.
A tejtermékek után a húskészítményekre kerül a „KMÉ fókusza”, de további termékkörökben (például száraztészta, tyúktojás) is várható bővülés. A következő Termékmustrán pedig a virslik kapják a főszerepet. A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.
Címlapkép: Getty Images
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)