Bővül az akciós termékek száma a Lidl boltjaiban
Az infláció csökkenésével először az ársapkák kerültek kivezetésre tavaly augusztusban, nemrég pedig a hatóságilag kötelező akciók szűntek meg, július 1-jei hatállyal. A fizetések azonban még nem érték utol a korábbi vásárlóértéküket, ezért továbbra is sokan keresik a kedvezményeket – derül ki utóbbi a Lidl Magyarország adataiból.
Az élelmiszerárak jelentősen megnőttek a Covid kitörése óta: a KSH adatai alapján az olyan alapvető élelmiszerek, mint a kenyér, a cukor, a burgonya, a vöröshagyma vagy a tejtermékek, legalább 80 százalékkal drágultak
2020-hoz képest. A munkáltatók többsége nem tudta lekövetni ezt az áremelkedést a fizetésekkel, így az emberek reálértéken kevesebb pénzből gazdálkodnak, mint néhány évvel ezelőtt. Ennek hatására az akciók iránti érdeklődés is megugrott, a kiskereskedelmi láncok mindegyikében érezhető, hogy az akciós termékeket előnyben részesítik a vásárlók.
Július 1-től megszüntették a hatóságilag előírt akciókat
A tavaly nyáron bevezetett intézkedés során a kormány 20 akcióköteles termékkategóriát határozott meg (például baromfihús, sajt, péksütemények, száraztészta). Valamennyi kategóriából egy-egy terméket a megelőző egy hónapban alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal olcsóbban kellett értékesítenie az érintett kiskereskedelmi láncoknak.
A Lidl Magyarország a HelloVidék kérdésére arról tájékoztatott, hogy a vásárlók igényeire reagálva a korábbi, hatóságilag kötelezően előírt akciókat továbbra is fenntartja, illetve tartós árcsökkentési programjának termékkínálatát is bővíti:
a jelenleg 700 cikkből álló listára újabb 100 termék kerül fel, amelyben húsok, pékáruk, tejtermékek is megtalálhatók.
Az áruházlánc nagyobb kiszerelésű termékekkel, hetente frissülő akciókkal, tartósan alacsony árú termékekkel és a Lidl Plus applikációban megtalálható kuponokkal is törekszik az árak alacsonyan tartására.
A közel 3 éves digitális hűségprogramot már több mint a vásárlók 40 százaléka használja: az alkalmazásban olyan kuponokhoz férnek hozzá a vevők, amelyeket a különböző akciókon felül tudnak érvényesíteni a kasszáknál. Az applikációt a kiskereskedelmi lánc játékokkal, promóciós időszakokkal népszerűsíti. Aktuálisan éppen a július 24-ig tartó Nyári Kuponeső zajlik, amely során minden nap egy-egy ajándékdoboz rejt kedvezményes utalványt.
A spórolás mellett az egészség is fontos
2020-at megelőzően egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az emberek az egészséges életmódra, így a változatos, egészséges étrendet is előnyben részesítették: több zöldséget, sovány húst, kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasztottak. Ez a trend azonban az élelmiszerboltok tapasztalatai alapján bezuhant, amikor hirtelen megugrott az élelmiszerek ára: a tápérték és a kalóriatartalom helyett az ár vált az elsődleges szemponttá, pedig szakértők szerint Magyarországon különösen fontos lenne a kiegyensúlyozott étrendre figyelni.
Az egészséges táplálkozás fontos eleme a hal: ennek a könnyen emészthető, telítetlen zsírsavakban gazdag élelmiszernek számos jótékony hatása van a szervezetre, Magyarországon mégis az ajánlottnál jelentősen kevesebbszer fogyasztjuk: halfogyasztási szokások tekintetében Európában és világviszonylatban is hazánk rendszeresen a lista utolsó felében végez. A Lidl a „Minden péntek, halpéntek!” állandó promóció keretén belül igyekszik ösztönözni a halfogyasztást: péntekenként a friss halak 15 százalék kedvezménnyel vásárolhatók meg valamennyi üzletükben.
A kiegyensúlyozott táplálkozás másik hangsúlyos eleme a gyümölcsök és zöldségek napi szintű fogyasztása. A friss gyümölcs-zöldség vitamin- és rosttartalma elengedhetetlen a bélrendszerben zajló felszívódási folyamatokhoz, valamennyi szervrendszer egészséges működéséhez. Azonban a friss gyümölcsök és zöldségek ára is jelentősen megemelkedett az utóbbi években: már nem csak a bogyós és déli gyümölcsök drágák, hanem az olyan alapvető zöldségek, mint a fürtös paradicsom, az uborka vagy a salátafélék is másfélszer-kétszer annyiba kerülnek, mint néhány éve.
A nyári időszakban azonban megnő a kereslet erre az élelmiszercsoportra, így a Lidlben hetente legalább 150 féle friss zöldség és gyümölcs érhető el, amelynek jelentős része hazai beszállítóktól származik.
Ennek is köszönhető, hogy a hazánkban piacvezető áruházlánc idén ötödik alkalommal lett "Az Év Zöldség- és Gyümölcs Kereskedője". A megnövekedett vásárlói igényt ráadásul nemcsak bővített kínálattal, hanem akciókkal is igyekszik lekövetni a vállalat.
Az áruházlánc 2022-ben indította el a „Mentsük meg!” élelmiszermentő akcióját, amelynek keretében 3,5 kilogrammos egységcsomagokban, 399 forintért vásárolhatók meg a szépségibás, azonban fogyasztásra alkalmas zöldségek és gyümölcsök. A kezdeményezés nemcsak az egészséges táplálkozást segíti elő, hanem abba a Magyarországon is egyre érzékelhetőbb globális törekvésbe kapcsolódik bele, hogy a nem tökéletes, azonban még fogyasztható élelmiszerek ne kerüljenek feleslegesen a szemétbe, hanem az áruházak és a vásárlók együttműködése révén csökkenjen az indokolatlan élelmiszerpazarlás.
Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.