Egyre kevesebbet jár bankba a magyar: népszerű lett az internetes ügyintézés
Egyre kevesebb alkalommal intézik az ügyeiket az emberek személyesen a bankban. A CIB lakossági ügyfelei például átlagosan 1,5 alkalommal járnak évente a bankfiókban, az OTP-sek pedig évente háromszor mennek be a bankba - írja a HVG.
A portál szerint Budapest Bank és az MKB szerint nagyjából 10 százalékkal csökken évente a pénztári műveletek száma. Négy év alatt az OTP-nél 20, öt év alatt a CIB-nél 32 százalékos a visszaesés. A Raiffeisen arról tájékoztatta a lapot, hogy nem lehet egyértelmű tranzakciószám-csökkenésről beszámolni, régiónként eltérő a helyzet a pénztári szolgáltatásokat tekintve.
A Takarék csoportnál viszont más a helyzet. Esetükben az jellemző, hogy a kisebb településeken elhelyezett fiókokat az ügyfelek havonta látogatják. A látogatások során olyan egyszerű tranzakciókat végeznek, mint például pénzt vesznek fel, befizetnek, vagy épp betétet kötnek le. A nagyobb városokban található Takarék fiókoknál viszont már az a helyzet, hogy az ügyfelek ugyanezeket a szolgáltatásokat inkább már az interneten intézik el.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)