Erre biztosan rárepülnek az élelmes magyarok: új autótámogatási program jöhet hamarosan
A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke beszámolt róla, hogy akár újabb villanyautó-pályázat is érkezhet, de ez sok mindentől függ.
Felkészültek a második hullámra a hazai autókereskedések: kidolgozták a biztonságos protokollt, úgyhogy bíznak benne, hogy nem kell bezárniuk, ha esetleg újabb korlátozások jönnének. Gablini Gábor a Pénzcentrumnak arról is beszélt, hogy nyárra valamelyest helyreállt a piac, az ősz pedig akár még erős is lehet. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke beszámolt róla, hogy akár újabb villanyautó-pályázat is érkezhet, de ez sok mindentől függ.
Zajlik a villanyautó-pályázat eredményeinek kiértékelése, miután júniusban másfél nap alatt kimerült a támogatási keret.
A minisztérium az IFKA-val közösen értékeli a helyzetet, én úgy tudom, hogy bővítették a keretet, hiszen akik megfelelően pályáztak, és jogosultak is a támogatásra, azok száma nagyobb volt, mint amennyi a keretösszegbe belefért volna. Így hozzáigazítják a keretet a lezárás előtt sikeresen pályázók számához. Másfél nap alatt kifogyott a pénz, olyan brutális mennyiségű pályázat érkezett be: a magyarok is tanulnak, tudják, hogy ha van valamilyen támogatási pályázat, arra érdemes minél előbb jelentkezni, mert bármilyen soknak is látszik a többmilliárdos keretösszeg, nagyon hamar elfogy
- fejtette ki a Pénzcentrum megkeresésére Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke elmondta, hogy a hatalmas roham miatt rengetegen maradtak le az akár 2,5 milliós támogatásról, ők most abban bízhatnak, hogy a minisztérium - látva a kiemelkedően extrém sikert - még az év vége előtt meghirdet egy újabb csomagot.
Ez persze sok tényezőtől függ, én nem is jelentem ki, hogy ez száz százalékig így lesz. De látható volt ebből a pályázatból, hogy ha jó a célzás, szakmailag megalapozott helyre lő a támogatás, akkor hamar elkapkodják az emberek - mondta Gablini. Hiszen,
ha az a cél, hogy nagy volumenben fogyjanak az elektromos autók Magyarországon, akkor nem azokat a járműveket kell támogatni, amelyek elektromosan el tudnak menni Münchenig meg vissza, hanem azokat, amelyeket kisebb akkupakkal szerelnek, tehát a városi és az agglomerációs közlekedésben lehet őket használni, legalább 200-250 kilométeres hatótávon.
Ha ennek az értékhatárát a támogatással együtt sikerül 9 millió forint körülre letolni (egy kompakt, automataváltós Volkswagen Golf-kategóriás autó kerül nagyjából ennyibe), akkor biztos a siker, ez be is igazolódott. A kormányzat elfogadta a szakmai érveket - mondta a GÉMOSZ elnöke. Emlékeztetett arra is, hogy most formálódik az úgynevezett Green deal is az EU-ban, amely mellett Magyarország is elkötelezte magát, és amelynek egyik fontos eleme az elektromos autók támogatása. Ennek alapján azt gondolja, hogy ez a támogatási forma egy stabil elemmé válhat, ha nem jön közbe semmi nagyon váratlan. Hiszen a jelenlegi pályázati forma működik, és népszerű is: sok márka, modell van benne, tehát még azt sem lehet mondani, hogy csak bizonyos gyártókra írták volna ki a támogatást - értékelt az elnök.
A teljes cikket itt lehet elolvasni.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)