Hatalmas beruházás: 2024-re készülhet el Győr ötödik hídja

HelloVidék   
  Megosztom
Hatalmas beruházás: 2024-re készülhet el Győr ötödik hídja

A Modern Városok Program győri elemei között négy fajsúlyos közlekedési projekt szerepel. Ezek közül az Ipar utca összekötésének „áll a legjobban a szénája” az Új Bácsai úttal. Prognózisok szerint 2025-re napi 12 ezer autó halad majd át a város két közlekedési ütőerén. A fejlesztés kivitelezése idén év végén rajtolhat - írta meg a kisalfold.hu.

Ahogy a portál írja, a koronavírus harmadik hulláma erős hatással van a győri közlekedésre is. Kevesebb az autó az utakon, többen pattannak bringára.

Ne legyenek azonban kétségeink afelől, ha véget ér az újabb karantén – bárcsak itt tartanánk –, sokkoló lesz újra szembesülni a győri torlódásokkal. Ezt tavaly szeptember elején is megtapasztalhatta a közlekedés összes résztvevője. A tanévkezdéssel menetrendszerűen érkező dugók a szokásosnál is jobban próbára tették az autósok idegeit

- írta a lap.

Ahogy említették új szakasz a Lukács-iskola mellett vezet a Mosoni-Duna irányába, a folyó túlpartján csatlakozik Vízivároshoz. A közlekedési szakemberek azt várják a beruházástól, hogy a két út összekapcsolása valós egérutat jelentsen. A reggeli és délutáni torlódásokat, dugókat jelző online térképet átszínezheti a fejlesztés.

A tervezés során készült forgalmi vizsgálatok szerint négy év múlva az 1-es főút–Ipar utcai körforgalom és Új Bácsai úti (utóbbi neve hivatalosan Bárka út – a szerk.) csomópont között átlagosan közel 12 ezer autó halad el naponta

– kezdte a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója.

Kalkulációk szerint 2035-re az átlagos napi forgalom elérheti a napi 18 ezer járművet a két kereszteződésben. Azt a nézetet a győri közlekedési szakemberek is osztják, hogy az Ipar utca és az Új Bácsai út között kialakított új nyomvonal várhatóan pozitívabb hatást eredményez, mint a Jedlik híd–Szövetség utca útvonal az elmúlt évtizedben. Persze ez a kérdéskör nagyban függ attól is, hogy mennyivel nő Győr lélekszáma az előttünk álló másfél évtizedben

- tette hozzá Hideg András.

Az Ipar utca hosszabbítása régi terv. Nem véletlen, hogy sem a Lukács-iskola mellett, sem a folyó túlpartján, a bácsai részen nem építettek lakásokat, üzemeket ide. A fejlesztés első üteme Gyárvárost és Bácsát köti össze, ám főleg a Belvárost tehermentesítené.

Azok, akik csúcsidőben járnak a Jedlik, a Kossuth és a Széchenyi hídon, ők hosszú percekben mérhető időt nyerhetnek a beruházás révén. Sokatmondó tény, hogy járvány idején is mindhárom hídon torlódásba ütköznek az autósok reggel fél nyolc és délután négy óra körül. A legkritikusabb szakasz most is a Széchenyi-egyetem környéke a Jedlik híd előtt, illetve a szűk, kanyargós utcák Győr-Szigetben

- írja a lap, majd kitértek arra is, hogy ahhoz, hogy a várva várt fejlesztés valóra váljon, új hídra van szükségünk a Mosoni-Duna felett, körgeometriás jelzőlámpás csomópontra a gyárvárosi oldalon, az Új Bácsai úti körforgalmat pedig turbó-körforgalommá kell bővíteni. Megkérdezték a szakembert, hol tart a projekt, elkezdődhet a kivitelezés idén.

A projekt megvalósításához szükséges engedélyezési és kiviteli tervek készen vannak. A kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást valószínűleg 2021 második negyedévében indítjuk el. A nyertes vállalkozóval a szerződéskötés várhatóan év végén lesz. Az ütemezés alapján a projekt 2024 második felére zárulhat

- mondta Hideg Andrástól.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

híd

győr

győr-moson-sopron

fejlesztés

modern városok program