Fajsúlyos változás érik a hazai pénzintézetekben: egyre többen bankolnak már így

HelloVidék   
  Megosztom
Fajsúlyos változás érik a hazai pénzintézetekben: egyre többen bankolnak már így

Lassan egy éve élünk együtt az internetes bankkártyás vásárlásoknál az erős ügyfél-hitelesítéssel, amely a bankszámlákon lévő pénzünk biztonságát szolgálja, de megbonyolítja, lelassítja a fizetést. Banki tapasztalatok szerint azonban megszoktuk a kettős azonosítást, és az online fizetések növekedése töretlen.

A koronavírus-járvány olyannyira felgyorsította az internetes vásárlások elterjedését, hogy kutatások szerint tavaly karácsonykor a magyarok 60 százaléka már online áruházakban is vásárolt ajándékot, és a várakozások szerint idén ez az arány tovább növekedhet.

Az egyre gyakrabban előforduló csalások megelőzése miatt az online bankkártyás fizetéseknél januárban bevezetett erős ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban sokan attól tartottak ugyan, hogy visszafogja a netes vásárlási kedvet, a bankok azonban nem tapasztalták ezt. A bevezetés utáni első hetekben ugyan voltak egyedi problémák, nem mindenki értette rögtön a fizetési folyamatot, de ezeket a kifogásokat kezelni tudták az ügyfélszolgálatok, és általános probléma nem lett

A használók megértették, hogy az ő érdekük is a nagyobb biztonság, megszokták a macerát, és együtt élnek vele. Az is látszik, hogy törekednek az egyszerűbb hitelesítési megoldások használatára, ezt mutatja, hogy a biometrikus azonosítás aránya jelentősen nőtt. Persze nem kell mindezen csodálkoznunk, hiszen az online fizetés terjedése napjaink gyors életmódváltásának egyik természetes következménye.

A mobil a trend a digitális bankolásban

A trendekből az is egyértelműen látszik, hogy az átlag lakossági felhasználó egyre inkább az okostelefonján vagy a tabletjén fog bankolni, ezért a mobilra kell fókuszálnia a banki digitalizációnak. Ez természetes folyamat, hiszen nincs mindenkinek számítógépe, vagy ha van is, nem hordja állandóan magánál, míg egy okostelefont szinte mindig.

A Takarékbank tapasztalatai szerint az ügyfelek a mobilapplikációknál ugyanazt a könnyedséget, egyszerű kezelhetőséget várják el, mint például a Netflixen, ami banki szempontból nem könnyű feladat a jogszabályi kötöttségek és a biztonsági előírások miatt. A minél teljesebb ügyfélélmény biztosítása több ponton ütközik a jogszabályi megfeleléssel, illetve a biztonságos bankolás fenntartásával, a banküzemben pedig a biztonságnak meg kell előznie az ügyfélélményt.

Ezért fejlesztenek a fizetési folyamatot könnyítő technológiákat, ilyen a más sokak által használt biometrikus azonosítás, vagy a QR-kódos fizetés, amely főként azután válhat hasznos funkcióvá, amikor a kereskedőcégeknél helyettesíthetővé válik a bankkártya

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

takarékbank

takarék

bankkártya

bankkártyás fizetés

hitelesítés

ügyfél-hitelesítés

kettős azonosítás

adventikeszulodes2021