Hivatalos: nagy erőkkel folyik az építkezés az autópályán, erre számíthatnak az autósok
A NIF Zrt. beruházásában már a nagytömegű földmunkák vannak folyamatban az M35-ös és az M3-as autópálya görbeházi csomópontjának fejlesztése kapcsán, a kivitelező - Zemplénkő Kft. - szakembereinek köszönhetően. Az ütemterveknek megfelelően haladnak a munkálatokkal a Hajdú-Bihar megyei M35-ös és az M3-as autópálya görbeházi csomópontját fejlesztő projekt során: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában az M35-ös autópálya Debrecen – Nyíregyháza („D”), és a Nyíregyháza – Debrecen („C”) csomóponti ága jön létre a Zemplénkő Kft. kivitelezésében. A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából, nettó 4 milliárd 889 millió forint értékű hazai forrásból valósul meg. A munka befejezése 2023 decemberére várható.
A két új ág megvalósításához szükséges területek átadása január 31-én megtörtént, az ehhez kapcsolódó nyitóeseményt pedig február 15-én tartották meg, azóta folyamatosan zajlanak a munkálatok, írja a magyarepitok.hu.
A fejlesztés keretén belül 1 db híd, illetve összesen mintegy 1 km hosszú út készül el. Mindemellett 1 db üzemi forduló is megépül az M35-ös autópálya 3+070 km szelvény környezetében, amely az autópálya üzemeltetési feladatainak ellátásához járul majd hozzá. Utóbbi kiviteli terveit is jelen projekt részeként szükséges elkészíteni.
Közel százezer tonna földet mozgatnak meg
A helyszínen zajló munkálatokról a NIF tájékoztatta a lapot.
A beruházás során 96 000 m3 földet mozgatnak meg, 1 400 m3 hidraulikus kötőanyagú pályaszerkezet, továbbá 2 900 m3 bitumenes kötőanyagú pályaszerkezet és 5,1 km közúti visszatartó rendszer épül meg.
A kivitelezés jelen állapotában megközelítőleg 8%-os előrehaladottságnál tart: jelenleg az M35-ös autópályán létesítendő üzemi forduló tervezési feladatai, illetve az épülő hídhoz kapcsolódó útpálya nagytömegű földmunkái vannak folyamatban.
Az arra közlekedők a Nyíregyháza – Debrecen („C”) csomóponti ág déli részén már láthatják a próbacölöpöt, míg az említett csomóponti ág északi oldalán – a földmű építésének köszönhetően – már ugyancsak látványossá vált a megvalósítandó útpálya kontúrja is. A nagytömegű földmunka elkészítését, illetve konszolidációját követően pedig hamarosan kezdetét veszik a híd alapozási munkálatai, valamint a későbbiekben a hídhoz kapcsolódó pályaszakaszok útépítési feladatai is. Ennek kapcsán felhívták a figyelmet arra is, hogy tervezetten 2022. június második felében az M3-as autópálya hídépítéssel érintett szakaszán, a jobb és a bal pálya belső sávjának lezárására kell számítani a híd alapozási munkáinak következtében
- derült ki a tájékoztatásból.
A térség közvetlen fejlődésére is hatást gyakorol ez a beruházás
A csomópont fejlesztése több szempontból is kiemelt fontossággal bír. Egyrészt mivel az M4-es, az M35-ös és az M3-as autópályák is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat részévé váltak, így jelentős tranzitforgalmat bonyolítanak le, másrészt létrehozzák a térség nagyvárosai közti kapcsolatot és hozzájárulnak majd a közelben létesülő MotoGP pálya megközelítéséhez is.
A „C” ág Nyíregyháza irányából az M3-as autópályán érkezők számára teremt lehetőséget Debrecen irányába tovább haladni, a „D” ág pedig Debrecen felől az M35-ös autópályán, Nyíregyháza irányába az M3-as autópályán történő továbbhaladást fogja biztosítani.
A munka befejezése 2023 decemberére várható.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)