Brutálisan sok fogy belőlük: rengeteg magyar veszi ezeket a termékeket nyáron

Világgazdaság   
  Megosztom
Brutálisan sok fogy belőlük: rengeteg magyar veszi ezeket a termékeket nyáron

Brutális növekedésnek indult a szezonális termékek iránti kereslet a VG kiskereskedelmi körképe alapján, amely a Lidl, a SPAR, a Tesco, az Auchan, a Penny és az Aldi válaszain alapul. Van olyan áruházlánc, ahol az ásványvizek forgalmában mintegy 46 százalékos, a jégkrémek esetében pedig körülbelül 350 százalékos bővülés várható augusztus végéig.

Június utolsó és július első napjaiban nem egyszer fenyegetett majdnem 40 fokos, tikkasztó hőség. Ilyenkor másodlagos a 10 százalék feletti infláció és a 400 forintot meghaladó euróárfolyam, a vásárlói kosarak összetételén látható nyomot hagy a forró nyár, írja a Világgazdaság.

Míg a VG korábbi kiskereskedelmi körképében az élelmiszerárak drasztikus emelkedésének közvetlen hatásait vették górcső alá, addig most arra voltak kíváncsiak, hogy milyen termékkategóriák iránti kereslet ugrik meg drasztikusan a nagy melegben.

A Tescónál hangsúlyozták:

Az áruházlánc sajtóosztályán a VG-nek kiemelték, hogy minden nyaralással, pihenéssel és vízzel kapcsolatos nem élelmiszer kategória eladási mutatói is jelzik, hogy nyár van: a medencék forgalma megháromszorozódott, míg a vizes játékoknál 170 százalékos felfutást láthattunk. De egyértelműen látszott a hőség hatása a ventilátorok kategóriáján is.

Ásványvíz kontra alkohol

A Lidl Magyarország is évről évre nagy hangsúlyt fektet a nyári szezonra, és igyekszik a vásárlói igényeket maximálisan kiszolgálni. A diszkontláncnál is azt erősítették meg a VG-nek, hogy a korábbi évek tendenciájának megfelelően a nagy melegek beköszöntével országszerte növekedett az ásványvíz, a különféle szörpök és limonádék, valamint az alkoholos és alkoholmentes sörök értékesítése. Ezen árucsoportok esetében a darabszámot tekintve szinte mindegyiknél százalékosan két számjegyű növekedésről beszélhetünk az előző hónaphoz képest.

A nyár abszolút slágerének a jégkrémek számítanak, áprilisról júniusra megnégyszereződött az eladott darabszám. A non food termékek terén pedig hetente változó akciókkal várják a vásárlókat

- emelte ki Tőzsér Judit, a társaság vállalati kommunikációs cégvezetője.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője a kérdést tágabb kontextusban értelmezve arra is kitért, hogy nyáron megnő az igény a szezonális termékekre: kedveltek a grillkolbászok, pácolt, fűszerezett, sütésre előkészített húsok. Jobban fogy ilyenkor a paprika, a paradicsom, és népszerűek a friss, szezonális zöldségek is. Természetesen melegben kelendőbb az ásványvíz, az üdítő, a bor és a sör: utóbbi kategóriában már nemcsak a nagyüzemek, hanem a kisebb hazai sörfőzdék kézműves különlegességei is a kosárba kerülhetnek.

Ám annak sem kell nélkülöznie a nyaralás hangulatát, aki nem utazik el hazai vagy távolabbi tájakra, hiszen a kerti sütögetés eszközeivel, bográcsokkal, nyársakkal, felfújható medencékkel, matracokkal az otthonunkba varázsolhatjuk az üdülés élményét.

Mindent visz a jégkrém

Az Auchannál arról tájékoztatták a VG-t, hogy a magasabb hőmérséklet hatására két számjegyű forgalomnövekedést láthatunk az ásványvizek és a sörök esetében a normál időszakhoz képest, de ez szinte minden nyáron tapasztalható.

A június végi, valamint július eleji, nagy hőséggel járó időjárás forgalomra gyakorolt hatásai a Penny 227 magyarországi üzletében is érezhetők. Érdeklődésünkre a diszkontláncnál jelezték, hogy a kerti medencék és a vízi játékok időszakos termékek, így éves összehasonlítási alapjuk nincsen, de az elmondható, hogy nagy mennyiségben fogyó árucikkekről van szó.

A Penny a nyári időszakban is a vásárlói igényeit tartja elsődlegesen szem előtt, ezért az áruházlánc mindennap a legmagasabb minőség-ellenőrzés mellett szervezi az árucikkek zavartalan ellátását a teljes magyarországi bolthálózatában.

Vizet prédikál

Ugyanezekkel a kérdésekkel az Aldi ajtaján is kopogtattunk, a versenytársakhoz hasonlóan ennél a vállalatnál is azt tapasztalták, hogy a szélsőségesen magas hőmérséklet számos termék iránti keresletet jelentősen növeli. Üzleteikben az ásványvíz iránti igény a hőségben a szokásos mennyiség többszörösére emelkedik, de több sör és alkoholmentes üdítő is fogy.

A jégkrém-értékesítésre ugyancsak hatással van a meleg időjárás: a kevésbé forró napokon a vevők inkább a tejes jégkrémeket részesítik előnyben, nagy melegben viszont inkább a vízbázisú jégkrémek, valamint a Sorbet termékek iránt mutatkozik nagyobb igény – az első júliusi kánikulai napok is ezt a tendenciát támasztották alá.

Megjegyezték továbbá azt is, hogy az Aldi kasszazónáiban elhelyezett impulz termékek, például a pálcikás vagy tölcséres jégkrémek iránt viszont a napi hőingadozástól függetlenül nagy kereslet mutatkozik.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

nyár

kánikula

termékek

áruházláncok

vásárlási szokások nyáron

bevásárlás

nyári vásárlás