Közpénzmilliókba került, most itt pusztul el: lassan az enyészeté ez a turisztikai csoda

24.hu   
  Megosztom
Közpénzmilliókba került, most itt pusztul el: lassan az enyészeté ez a turisztikai csoda

2016-ban még az volt a terv, hogy egészen Szekszárdig meghosszabbítják a Gemenci Erdei Vasút vonalát, ez a beruházás azonban nem valósult meg, ráadásul a meglévő pályán is csak rövidített szakaszon jár a kisvonat. A korábban 35 millió forintból a keselyűsi állomáson épített, mára bezárt látogatóközpontot az időjárás pusztítja. A megállót vonatok nem érintik, a síneket lassan elnyeli a talaj, a büfé és a jegypénztár zárva, még a vizesblokk sem üzemel. Az illetékes állami szervek hallgatnak - írta a 24.hu.


 


 

A Gemenci Erdei Vasút Magyarország egyetlen ártéri erdészeti kisvasútja, amelynek nyomvonala a Duna és a Sió medrét követve 30 kilométeren keresztül kanyarog a Gemenci erdőben. A terület egyedülálló, ugyanis a Duna forrásától a fekete-tengeri deltavidékig nem található még egy ilyen nagy, összefüggő ártéri erdő. A lenyűgöző természeti adottság vonzza a turistákat, és a kisvasút révén a családok kedvelt kirándulóhelye is. Noha korábban a Bajától 8 kilométerre fekvő Pörbölytől, a Gemenc Zrt. Ökoturisztikai Központjától a Szekszárdtól 6 kilométerre fekvő Bárányfokig menetrendszerűen közlekedett a kisvasút – télen fűtött kocsikkal –, mára csupán rövidített vonalon, hétvégente lehet utazni rajta. Sőt, decemberben és januárban egyáltalán nem üzemel.

2016-ban még az volt a terv, hogy egészen Szekszárdig meghosszabbítják a Gemenci Erdei Vasút vonalát, ez a beruházás azonban nem valósult meg, ráadásul a meglévő pályán is csak rövidített szakaszon jár a kisvonat. A korábban 35 millió forintból a keselyűsi állomáson épített, mára bezárt látogatóközpontot az időjárás pusztítja. A megállót vonatok nem érintik, a síneket lassan elnyeli a talaj, a büfé és a jegypénztár zárva, még a vizesblokk sem üzemel. Az illetékes állami szervek hallgatnak - írta a 24.hu.

A riportban egy helyi vendégházakat üzemeltető asszony is megszólalt, aki a 24.hu-nak elmondta, hogy a jelenleg üzemelő szakaszra helyezték a hangsúlyt az ökoturisztikai központ miatt, és mára a kisvasút csak árnyéka egykori önmagának. Pedig, ahogy fogalmazott,

Szerinte a Szekszárdhoz közel eső területeket a kisvasút csökkentett üzemmódjával részben kikapcsolták a turisztikából, így sokan lemaradnak a környékbeli látnivalókról. De szerinte az sem mellékes, hogy a környéken halad az Országos Kékkör túraútvonal, amire több mint 260 millió forint uniós támogatást hívtak le. Az ezt jelző tájékoztatótábla egyébként jelenleg is ki van függesztve a területen.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

gemenci erdei vasút

gemenc

turizmus

fejlesztések