Brutális, mennyit költünk Valentin-napon: szórják a pénzt ajándékra a magyarok
Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon - derült ki az Erste Bank közleményéből.
Azt írták, a szerelem ünnepének is nevezett napon átlagosan 16 százalékkal költenek az ügyfelek többet, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet költenek a fogyasztók. A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.
Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai - a mai 42-58 évesek - már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció - az 1980 és 1996 között születettek - pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.
A Z generáció turisztikai, utazási kiadásai 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot, míg a divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. A Z generáció tagjai hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként
- közölte a bank.
Címlapkép: Getty Images
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)