Fontos bejelentést tett a MÁV és a Volán: ezt kell tudni az idei kedvezményes bérletekről
Az autósok nem azért nem választják a közösségi közlekedést, mert drága – mondta Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja. Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője szerint viszont a májustól létrejövő vármegye- és országbérlet nagyon erős érv újra a közösségi közlekedés mellett, írja az infostart.hu.
Ahhoz képest, hogy három évvel ezelőtt még több tucat regionális vasútvonalat terveztek bezárni, előrelépés, hogy a legutóbbi, decemberi menetrendváltáskor több vasútvonalon sűrítették a közlekedést, most pedig egy díjszabási egyszerűsítést vezetnek be - mondta az InfoRádióban Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja.
Ugyanakkor ez viszonylag kevés utast ösztönöz az autó otthonhagyására. Egyrészt ez a kedvezmény nem érvényes a helyjegyköteles vonatokra, másrészt a városi közlekedésre sem.
Szalay Áron szerint a kedvezmény mellett és ellen is szólnak érvek, Ha a kormány vállalja, hogy kipótolja, ha az alacsonyabb jegyárak miatt esetlegesen kevesebb bevétel folyik be a közlekedési cégekhez, akkor ez alapvetően rendben van. Az viszont nem elfogadható, ha egy-két év múlva a lecsökkent bevételekre hivatkozva járatokat szüntetnek meg.
Szalay Áron kiemelte, hogy szükség lenne olyan jegyekre és bérletekre, amelyek érvényesek a helyközi és a helyi járatokra is. Tehát ha valaki Budapestről Debrecenbe megy, ne kelljen a budapesti metróra vagy a debreceni villamosra újabb jegyet váltani.
Aki most nem használ közösségi közlekedést Magyarországon, az nem azért teszi, mert túlzottan drága lenne. A helyközi közlekedésben ugyanis már több mint egy évtizede nem történt jegyáremelés. Sokkal inkább az a probléma, hogy ritkán, nehezen megjegyezhető menetrend alapján járnak a járatok, vagy nagyon sokat kell várni átszálláskor.
A májustól létrejövő vármegye- és országbérlet nagyon erős érv újra a közösségi közlekedés mellett, mert egy bérlettel lehet igénybe venni nagyon kedvező áron akár a MÁV-Start, akár a GYSEV, akár a MÁV-HÉV vagy a Volánbusz járatait – mondta az InfoRádiónak Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője.
A bérletek a megszokott módon, már április végétől elővételben is megvásárolhatók, de a MÁV-applikációban is, ami 24 órán át elérhető. Ezenkívül a MÁV-Start pénztáraiban, a MÁV-Start jegykiadó automatáinál az ország egész területén, a Volánbusz pénztárainál, a Volánbuszok fedélzetén, és a GYSEV pénztárainál is meg lehet vásárolni ezt a terméket.
A teljes árú vármegyebérlet 9450 forintba kerül, de ha át kell lépnünk egy megyehatárt, akkor már az országbérletet érdemes vásárolni, ami 18 900 forintba fog kerülni. A diákok igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményüket, így nekik 945 forintba fog kerülni havonta ez a bérlet. Az országbérletért pedig 1890 forintot kell fizetniük.
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)