Megkongatták a vészharangot: egyre nagyobb a baj a Volánbusznál
Nagyjából ezer sofőr hiányzik a Volánbusznál. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet szerint olyannyira súlyos a helyzet, hogy a bezárt vasútvonalak helyett is buszoknak kell közlekedniük.
Dobi István szerint nincs megfelelő mennyiségű buszvezető, ráadásul az elvándorlás a társaságtól nem állt meg. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke szerint azt mondta: 20-25 százalékos béremelésre lenne szükség a buszvezetők megtartásához - számolt be róla RTL Híradója.
A sofőrhiánnyal kapcsolatban interjút kért az RTL Híradó a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumtól, de a tárca nem reagált a megkeresésre.
Hétfőn tíz buszból négy kimaradt hétfő reggel hét és kilenc óra között a Budakesziről Budapest felé közlekedő járatok esetén, erről Vitézy Dávid posztolt hétfőn reggel a műholdas forgalomirányító rendszer adataira hivatkozva. A volt közlekedési államtitkár szerint a Volánbusz az utóbbi időben rendszeresen nem adja ki az előírt mennyiségű buszt a kék agglomerációs vonalakra.
Frissítés! (2023.09.28.) - A VOLÁNBUSZ Zrt. reakciója
Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünknek a VOLÁNBUSZ Zrt. Kommunikációs Igazgatósága, a kommentárt változtatás nélkül közöljük:
"Az autóbusz-vezetők esetében – ahogyan a teljes logisztika-szállítás ágazatban – létszámhiány tapasztalható, de ennek mértéke területenként jelentősen eltér. A Volánbusz Pest, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron és Csongrád-Csanád vármegyében keresi a legtöbb leendő kollégát. A vonatpótlások ellátására – az egyes területek foglalkoztatási helyzetét is figyelembe véve – az ország több vármegyéjéből irányítottunk át autóbusz-vezetőket. A közszolgáltatás folyamatos ellátását minden területen a jogszabályoknak és a kollektív szerződésnek megfelelő keretek között biztosítjuk. Minden jelenlegi nyitott pozíciónk vármegyei bontásban elérhető karrieroldalunkon.
Társaságunk nagy hangsúlyt fektet a munkaerő megtartására, ezt szolgálják a nálunk elérhető, széles körű, alapbéren felüli juttatások is. Ilyen egyebek mellett az alanyi jogú SZÉP-kártya-juttatás (2023-ban nettó 120.000 Ft került kifizetésre), a lojalitás juttatás (2023-ban a bérmegállapodásban rögzítettek szerint bruttó 350.000 Ft), az üzemanyag-megtakarítás térítése és a vállalati elismerési rendszerünk. Kiemelkedő juttatásunk, hogy munkavállalóink és családtagjaik díjmentesen utazhatnak a Volánbusz járatain, továbbá munkatársaink ingyenesen utazhatnak a MÁV-START és a GYSEV járatain is. Ezeken felül társaságunk – alapítványán keresztül – az egyedi élethelyzetekben is igyekszik támogatni munkavállalóit.
A Volánbusz idén júniusban – a januári bérfejlesztésen felül – további bérintézkedéseket hajtott végre a kiemelt területeken (a kollektív szerződés módosításának köszönhetően), ennek keretében 2023. június 1-jével jelentősen megemelte az éjszakai pótlékot is. Folyamatos az utánpótlásképzés, ezt a célt szolgálják azok a – jelenleg is zajló – tanfolyamok is, melyek a D kategóriás autóbusz-vezetői jogosítvány megszerzését teszik lehetővé a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők számára. A B kategóriás oktatáson felül C kategóriával rendelkezők számára is indítunk tanfolyamot."
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)