Mire készül a Mercedes? Ellepték a robotmunkások a kecskeméti gyárat
A Mercedes kezdetben azt vizsgálja, hogy az Apptronik Apollo robotja milyen jól szállít alkatrészeket az emberi gyártósoron dolgozóknak - írja a The Verge oldal.
Mint írják, a Mercedes-Benz a legújabb autóipari vállalat, amely azt próbálja ki, hogyan lehetne humanoid robotokat használni az „alacsony képzettségű, fizikailag megterhelő, kézi munka” automatizálására. Pénteken az Apptronik robotikai cég bejelentette , hogy kereskedelmi megállapodást kötött a Mercedesszel, hogy kipróbálják, hogyan lehet a „nagyon fejlett robotikát”, például az Apollo-t – az Apptronik 160 kilós kétlábú robotját – használni a gyártásban.
Az Apptronik azt állítja, hogy a Mercedes olyan felhasználási eseteket kutat, mint például az Apollo ellenőrzése és az alkatrészek szállítása az emberi gyártósor dolgozóinak. Egyik cég sem közölt számokat a megállapodásról, vagy arról, hogy hány Apollo robotot próbálnak ki. Az Apptronik szerint a humanoid robotok lehetővé tennék a járműgyártók számára, hogy megkezdjék a gyártási feladatok automatizálását anélkül, hogy át kellene tervezniük meglévő létesítményeiket. A vállalat szerint megközelítése ehelyett „néhány fizikailag megterhelő, ismétlődő és unalmas feladat automatizálására összpontosít, amelyekhez egyre nehezebb megbízható munkaerőt találni”.
Magyar gyárban is színre léphetnek a robotok
Ahogy a portál írja: a Financial Times értesülései szerint a Mercedes megkezdte egy eddig ismeretlen számú Apollo robot kipróbálását magyarországi gyárban. Az országban évek óta munkaerőhiány tapasztalható, miközben a munkavállalók Nyugat-Európába vándorolnak, és az Audi és a Mercedes is aggodalmát fejezte ki a munkaerő-kínálattal kapcsolatban 2016-ban.
Mindez egyelőre határterület, meg akarjuk érteni, hogy a robotika és az autógyártás milyen lehetőségeket rejt magában, hogy betöltse a munkaerőhiányt olyan területeken, mint az alacsony képzettséget igénylő, ismétlődő és fizikailag megterhelő munka, és hogy felszabadítsa a gyártósoron dolgozó, magasan képzett munkatársainkat
– mondta Jörg Burzer, a Mercedes gyártási vezetője a projekt kapcsán.
Az 1,73 m magas és 72,5 kg súlyú Apollo akár 25 kg súlyú tárgyakat is képes felemelni, és akár négy órán keresztül is képes működni. A rajta lévő akkumulátorcsomag kivehető, ami azt jelenti, hogy nem kell kiállnia a munkából a feltöltéshez, csak elemet kell cserélni.
Címlapkép: Getty Images
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)