Erre figyeljünk, hogy ne a halál győzzön az utakon! De ki vezetheti ezeket a monstrumokat?

Agrárszektor   
  Megosztom
Erre figyeljünk, hogy ne a halál győzzön az utakon! De ki vezetheti ezeket a monstrumokat?

Itt a tavasz, egyáltalán nem számít ritkaságnak, hogy megyeszerte traktorokkal találkozunk. Tudtátok, hogy a halálos munkabalesetek negyede-ötöde a mezőgazdaságban történik, nagy része traktorokkal és más munkagépekkel való gázolás, ütközés miatt? Ezért is fontos, hogy a szabályokat betartsák a gazdálkodók és az autósok is. Másrészt sokan nem tudják azt sem: ki vezethet egyáltalán ma Magyarországon traktort? Elég egy jogsi, aztán irány a szántóföld?

Bár vannak olyan térségek, ahol már befejezték a munkát, azért országszerte még nagyban zajlik a tavaszi vetés. Emiatt azonban a megszokottnál nagyobb számban vesznek részt a közúti járműforgalomban a mezőgazdasági munkagépek és vontatók. Ezeknek a lassú járműveknek a felbukkanása az utakon ugyan sok autós számára jelenthet bosszúságot, de valahogyan ezeknek a gépeknek is el kell jutniuk egyik pontból a másikba, akár a telephely és a szántóföld, akár két, egymástól messzebb levő földterület viszonylatában - írta az Agrárszektor.

A közutakat igénybe vevő önjáró erő- és munkagépeknek, szállítójárműveknek a police.hu által összegyűjtött információk alapján a következőkkel kell rendelkezniük:

  • hatósági jelzéssel,
  • állandó vagy ideiglenes rendszámmal,
  • forgalmi, vagy ideiglenes forgalmi engedéllyel,
  • kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (továbbiakban: KGFB).

Azokon a járműveken, írta az Agrárszektor, amelyek képesek 25 km/h sebességnél gyorsabban haladni, három betűből és három számból álló rendszámnak kell lennie, valamint érvényes forgalmi engedéllyel és érvényes KGFB-vel is rendelkeznie kell. Ezek a gépek közúton maximum 40 km/h sebességgel közlekedhetnek és kifogástalan műszaki állapotban kell lenniük. Azok a gépek, amelyek a 25 km/h sebességnél lassabban haladnak, és amelyek rendszeresen használják a közúthálózatot, piros színű rendszámmal kell, hogy rendelkezzenek, kiegészítve érvényes forgalmival és érvényes KGFB-vel.

Korábban azoknak a gépeknek, melyek a közutat csak ideiglenesen veszik igénybe, zöld rendszámmal kellett rendelkeznie, ám ez a szabályozás 2022. július 1-jével megváltozott: a zöld "M" betűjelű ideiglenes rendszám piros "I" betűjelűvé módosult, a lassú járművek piros rendszáma pedig feketévé, és a gépjármű jogosultságát a lassú jármű kategóriára egy igazolólap biztosítja. A piros színű "I" betűjelű ideiglenes rendszámtábla továbbra is 3 évre adható ki, és a vele járó minden korábbi jogosultság megmaradt.

Mit szükséges még észben tartani a munkagépek közúti közlekedése során? Erről az Agrárszektor cikkében még itt olvashatsz!

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

agrárszektor

traktor

életmód

mezőgadaság

jogosítvány