Továbbra is forró a helyzet a Volánnál: sürgős intézkedésre lenne szükség

Szurok Dávid   
  Megosztom
Továbbra is forró a helyzet a Volánnál: sürgős intézkedésre lenne szükség

Továbbra is forró állapotok uralkodnak a Volánbusz háza táján. A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) a minap közösségi oldalán számolt be arról, hogy van olyan telephely, ahol már három éve nem működik az autóbuszvezetők pihenőjében a klímaberendezés. Mint ahogyan arról a HelloVidék is beszámolt van olyan telephely, ahol két hónap alatt sem sikerült a klímaberendezést megjavítani.

A kánikula mérséklődésével egy időre átmenetileg fellélegezhettek a Volán dolgozói. Ám a hét második felétől ismét beköszönt a hőség, ami újfent komolyan megviselheti az emberek szervezetét. Így van ez a Volán dolgozóinál is, a sofőröknek ráadásul különösen fontos a folyadékpótlás, azért, hogy megfelelő módon tudják végezni a napi munkájukat.

Mint ahogyan arról lapunk is beszámolt az utóbbi időben rendre beszállítási problémák adódtak a Volánnál, és gombamód megszaporodtak a meghibásodások az egyes klímaberendezéseknél. A Volán röviddel cikkünk megjelenése után részletesen válaszolt, amelyben elismerték, hogy tudnak a problémákról.

Mint írták: a klímaberendezések és a szódavizet biztosító berendezések esetleges meghibásodásait a Volánbusz a hőségre tekintettel kiemelten, sürgősségi eljárás keretében kezeli, a bevont partnerek teljesítését folyamatosan felügyelik.

Minden telephelyünkön biztosítjuk a megfelelő védőitalt munkavállalóink számára. Az elmúlt időszakban a citromlé megrendelésében sajnos valóban voltak fennakadások, éppen ezért a társaság saját hatáskörbe vette a beszerzést

- hívták fel a figyelmet.

A Volán hathatós fellépése ellenére azonban úgy tűnik, hogy még mindig számos helyen komoly problémák vannak az országban. A SZAKSZ a minap azt írta, hogy Debrecenben még mindig nem javították meg a klímát és a hideg szódavizet biztosító automata karbantartását sem végezték el. A szervezet szerdán arról számolt be, hogy Tatán is leállt a klíma és a hűtött szódavizet eddig biztosító gép is elromlott.

A miniszter úr által kilátásba helyezett 200 000 forintos elismerés nem azt jelenti, hogy leállhat a hűtött pihenőhelyek és a hűtött védőital biztosítása

- fakadt ki Dobi István.

A SZAKSZ elnöke kemény kritikát fogalmazott meg a Volánnal szemben, mint mondta: abban az esetben, ha a Volánbusz felső vezetése a kánikula idején nem képes biztosítani a megfelelő munkafeltételeket a munkavállalók számára, akkor távozzanak és adják át a helyet egy új vezetés számára, akik megbirkóznak ezzel a pitiáner feladattal.

Lázár János, építési és közlekedési miniszter nemrég rendkívüli bejelentést tett a közösségi oldalán. Mint írta, a forróságban tanúsított kitartó munkájáért a MÁV-csoport minden, vagyis 33 ezer fizikai dolgozójának nettó 200 ezer forint egyszeri, SZÉP-kártyára utalt összeggel mondanak köszönetet.

A miniszter azt írta, hogy a MÁV-csoport munkatársai – mozdony- és buszvezetők, jegyvizsgálók, pályamunkások, forgalmisták, karbantartók és szerelők – a forróság és a „lepusztult géppark” ellenére mégis mozgásban tartják az országot, ezért ennek a több mint 33 ezer kollégának a kiváló munkájukért járó fizetésüket kiegészítve, augusztus 15-ig, nettó 200 ezer forint, egyszeri, SZÉP-kártyára utalt összeggel szeretnénk köszönetet mondani.

Bár a fentiek hangzatosan hangzanak ennek ellenére vannak olyan szakszervezetek, akik úgy gondolják, hogy ez a lépés tovább mélyíti a szakadékot a vasutas közösség között. A vasutasok Szakszervezete azt írta:

A szándék dicséretes, hiszen a szükségességét és jogosságát senki nem vitatja, és azt valamennyi munkatársunk meg is érdemli. Hangsúlyozom: valamennyi munkatársunk

- hívták fel a figyelmet.

A szervezet szerint kérdés, hogy a 33 ezer fizikai dolgozónak ígért egyszeri 200 ezer forintos juttatást ki fizetni majd. Arról nem is beszélve, hogy előtte erről nem egyeztettek a szakszervezetekkel, mert ha ezt megtették volna, akkor felhívták volna Lázár Jánosék figyelmét arra, hogy a MÁV-csoportnál 56 ezren dolgoznak.

Tehetünk-e mi szakszervezetként különbséget jutalmazásban aszerint, hogy a nyári forróságban ki volt kint terepen, ki végezte a munkáját klimatizált helységben, és ki volt, aki a 33 C fokos irodájában próbálta biztosítani az adminisztrációs, logisztikai hátteret a külső helyszíneken dolgozók számára? Nem tehetünk! Nem is teszünk. A tulajdonos vagy a munkáltató válogathat, dönthet erről egyoldalúan, de akkor a következményekért is egyedül neki kell vállalnia a felelősséget

- tették hozzá.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

gazdaság

volán

klíma

busz

közlekedés