Kütyük, konyhagépek? Mutatjuk, mit vásárolt a legtöbb magyar 2023-ban

HelloVidék   
  Megosztom
Kütyük, konyhagépek? Mutatjuk, mit vásárolt a legtöbb magyar 2023-ban

2023-ban is tovább erősödött az áruházi forgalom az online vásárlásokkal szemben a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc, a MediaMarkt éves adatokat elemző riportja szerint. Az idei év nagy vesztese a beépíthető konyhagép kategória, mely tavaly rekordokat döntögetett, ugyanakkor 2023 abszolút kedvence az airfryer lett, de a konzolok és a háztartási kisgépek kiugróan teljesítettek még az év végi hajrában is.

Nem változtak a Covid utáni folyamatok, tovább erősödött az áruházi forgalom, az online súlya pedig 18% körül alakult az év végére

– derül ki a műszaki áruházlánc év végi visszatekintőjéből. A fizikai üzletek növekvő forgalmát a cég részben a terjeszkedések sikerének tulajdonítja, hiszen három új, stratégiailag fontos városban (Dunakeszi, Gödöllő, Hódmezővásárhely) nyitottak fizikai üzletet 2023-ban.

Bár a forgalmon február után jelentősen visszaesett, év végére lassan, de visszatért az emberek vásárlási kedve

- értékelte az évet Magyar Norbert, a cég Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Sokan halogatták a nagyobb értékű műszaki cikk beszerzéseiket és kivárták a novemberi akciókat. A karácsonyi vásárlásokkal együtt így az év végi hajrá mérsékelte az éves visszaesést. Idén már nem volt jellemző a fennakadás az áruellátottságban sem. Gyakorlatilag megszűntek a chiphiányból származó problémák. A vásárlások zökkenőmentesen történhettek mind online, mind pedig a fizikai áruházainkban, aminek köre ismét 3 helyszínnel bővült. És bővülni fog, hiszen jövőre további üzletek nyitását tervezzük. Megerősödött az omnichannel stratégiánk is, amit különösen karácsonykor kifejezettem preferáltak a vásárlók. Egy online kinézett termék esetében ugyanis a késői szállítástól való félelem miatt akár az értékesítési pontok bármelyikén át tudták venni a készüléket, de kisebb termékek esetében akár az év végén indított 2 órás házhozszállítási opciót is kérhették

– tette hozzá a kereskedelmi igazgató.

2023 legkeresettebb műszaki cikkei

A tavalyi év nagy vesztese a beépíthető konyhagépek kategória, ami 2022-ben rekordévet zárt, idén azonban közel 30%-kal csökkent a forgalom. Ez részben az állami ösztönző programok lezárásának és a kevesebb átadott új lakásnak köszönhető, részben pedig annak is, hogy aki tehette, tavaly lecserélte az ilyen típusú eszközeit. 2023-ban a szokásosan jól teljesítő kategóriák mellett, mint amilyen a telekommunikáció, a tv, a számítástechnika, a konzolok és a kellékek, a kisgép kategória forgalma nagyot erősödött év végére. A kisebb háztartási gépek - tehát a konyhai kisgépek, a porszívók, a kávéfőzők, a szépségápolási termékek - forgalma 10%-os fejlődést produkált az előző évhez képest. Ezek közül is kiemelkednek az airfryerek, amelyek egész évben jól fogytak, de novemberre abszolút slágertermékké léptek elő. Az érdeklődés a forrólevegős sütők iránt egészen karácsonyig kitartott, így összességében a kategória duplázta a tavalyi forgalmat. Az álló porszívó szintén egy olyan háztartási eszköz, amire évről évre folyamatosan nő az igény. Idén már a porszívók forgalmának több mint felét ez a típus adta. A konzolok esetében közel másfélszeresére nőtt a forgalom 2023-ban. A kiemelkedő érdeklődés leginkább a PlayStation 5-nek volt köszönhető. A játék kategóriában egyébként idén a konzolok mellett a nem elektronikus építőjátékok forgalma is várakozások felett teljesített, mely új kategóriaként jelent meg a cég online és offline kínálatában egyaránt.

A televíziók esetében a tavalyi eredmények után - amit többek között a foci VB is generált - nem meglepően csökkent a kereslet és az eladott mennyiség is, ugyanakkor az OLED és a 60” -nál nagyobb méretű készülékek a tavalyi évet meghaladó eladással zártak. Az olcsóbb televíziók iránt csökkent leginkább a kereslet. Az elmúlt években fokozódó érdeklődés övezte az elektromos rollereket, és nem volt ez idén sem másképp: mind értékben, mind darabszámban 30%-kal többet értékesített a cég ezekből az elektromos közlekedési eszközökből. Az okosotthon termékek - a biztonsági kamerák, a nyitásérzékelők, vagy fogyasztásmérők - forgalma ugyancsak megugrott, közel duplázódott a 2022-es naptári évhez képest. Évek óta slágertermék a fej- és fülhallgató kategória, amelyből többszázezer darabot ad el a műszaki áruház évente. Így történt idén is, ugyanakkor a forgalom ezúttal a tavalyival megegyező, nem történt növekedés, de visszaesés sem.

Bár megjelent az alávásárlás, növekedett az átlagos kosárérték 2023-ban

A műszaki szektorra egy általános 15-20%-os áremelkedés volt jellemző tavaly óta, de igazán kiugró drágulás egy termékcsoporton sem volt megfigyelhető a MediaMarkt kínálatában. Az OLED televízók esetében egy bizonyos szintű árcsökkenés is történt, ahogy az iPhone 15 is a vártnál kedvezőbb áron érkezett. Ugyanakkor a műszaki szektorba ebben az évben gyűrűztek be leginkább az elmúlt évek nehézségei, 2023-ban a recesszió hatására az emberek visszafogták a költéseiket és csak a legszükségesebb beruházásokra szorítkoztak. Megjelent a lefelé vásárlás, azaz sokan az olcsóbb kategóriájú termékek felé terelődtek. Jobban meggondolták, megtervezték költéseiket a fogyasztók. A legtöbb termékkategórián mindezek mellett növekedett a kosárérték. Az idén minden eddiginél népszerűbb OLED TV-k bruttó átlagára kerekítve 486 ezer forintról 511 ezer forintra nőtt. Játékkonzolok esetében az átlagár 180 ezer forintról 230 ezer forintra emelkedett, aminek elsődleges oka, hogy idén a PlayStation forgalom ugrott meg, aminek átlagára jóval magasabb. A kávéfőző vásárlásoknál is növekedett a kosárérték, itt elsősorban az automata kávéfőzők voltak az árfelhajtók: a kotyogós kávéfőzőktől az automatákig 42 ezer forintról 46 ezer forintra emelkedett a készülékek átlagára. A konyhai háztartási kisgépek esetében ugyanez 17 ezerről 21 ezerre nőtt. Ebben az esetben a kategória üstököse, az airfryer vitte fel jelentősen az átlagárat. A forrólevegős sütők bruttó kosárértéke 2023-ban 58 ezer forint volt.

Mik lesz 2024 Top termékei?

A jövővel kapcsolatosan a várakozásaink alapján a magyar fociválogatott részvétele az Európa bajnokságon ismét TV vásárlási lázat indíthat el, mert ilyenkor mindenki jobb minőségben és nagyobb méretben szeretné követni a csapat sikereit. Erre mi is készülni fogunk számos EB specifikus ajánlattal a vásárlók számára már 2024 tavaszától. Egy ilyen eseménynek köszönhetően nem csak a TV kategória, hanem a hűtőgépek és a vonatkozó kisgépek (popcorn-, fagylalt-, szódakészítőgépek) forgalma is hatványozottan nő, segítve az otthoni kényelmes szórakozást

– zárta az év végi értékelést a jövő évi tervekkel Magyar Norbert, az áruház Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

vásárlás

online vásárlas

műszaki cikkek

konyhagépek