Durva sorállás várható az autószervizekben: több hét is lehet a kerékcsere

HelloVidék   
  Megosztom
Durva sorállás várható az autószervizekben: több hét is lehet a kerékcsere

Ebben az időszakban fokozottan ügyeljünk autónk műszaki állapotára, hiszen amint mi is melegebb ruhákat húzunk a hidegben, az autónkkal is kitüntetett figyelemmel kell bánnunk. Az abroncskereskedések szervizeiben idén a vártnál hamarabb kezdődött el a téli kerékcsere időszaka, és a következő hetekben is sok tízezer gondos autós keresi fel országszerte a szerelőállásokat. Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője néhány jó tanáccsal segít a tudatos járműtulajdonosoknak eligazodni a közelgő hidegebb időjárásra való felkészülésben.

Elengedhetetlen az akkumulátor, a világítás- és fékrendszer, a hűtő- és ablakmosó folyadék, illetve a gumiabroncsok ellenőrzése is. Amint 7 Celsius fok alá esik a hőmérséklet, érdemes megkezdeni a téli (vagyis hideg időre alkalmas) gumiabroncs felszerelésével kapcsolatos ügyintézést.

Sokan megpróbálják a lehető legtovább, az első hóig kihúzni abroncscsere nélkül, ám ez közlekedésbiztonsági okokból nem javallott: a „fent felejtett” nyári gumikkal 7 C° alatt még száraz úton is jelentősen hosszabb fékútra lehet szükségünk, mint a hűvösebb időjárásra szabott téli gumit használó autósoknak, ezek a méterek pedig sok esetben életeket menthetnek.

7 C° alatt mindenféle útviszony közepette jobban járunk téli gumikkal: gumikeverékük hideg időben is rugalmas marad, lamelláik pedig nagyban segítik a tapadást a nyálkás, latyakos, havas úton. Ami fontos – és kevésbé köztudott –, hogy száraz hidegben is jobb a teljesítményük. Nem véletlenül „sulykolják” az abroncsgyártók a 7 C°-os hőmérsékleti határt a csere időzítésére.

A lehető legnagyobb biztonság érdekében továbbá ne csak a két kormányzott, hanem mind a négy gumiabroncsunkat cseréljük télire, a két téli abroncs ugyanis hamis biztonságérzetet ad. Biztonsággal el tudunk indulni, de kanyarban és fékezéskor kellemetlen meglepetésben lehet részünk, ugyanisa nyári abronccsal szerelt tengely nagy eséllyel elveszti a tapadását, ami az autó farának kitörését, megpördülést és kontrollvesztést eredményezhet. Nem éri meg két abroncs áráért kockára tenni biztonságunkat, autónkat és a közlekedés többi résztvevőjét.

Mielőtt megvásárolnánk a számunkra szimpatikus téli abroncsot, érdemes kikérnünk egy szakértő véleményét. Nem feltétlenül kell a legdrágább abroncsot választanunk, először gondoljuk át vezetési szokásainkat, stílusunkat és a bejárt utak minőségét, majd ez alapján keressük meg a legjobb ár-érték arányú abroncsot. Érdemes lehet még megnézni az európai abroncsmatrica értékeket, valamint az abroncstesztek is megfelelő iránymutatást adhatnak.

Az adott autóra szerelhető méreteket természetesen a járműgyártó adja meg, viszont téli abroncs esetén a terhelési és a sebességindexet is fontos kiemelnünk.

Téli abroncsoknál szintén elengedhetetlen a megfelelő profilmélység, hiszen ez a lamellák megfelelő működéséhez szükséges. Nem véletlen, hogy az alpesi országokban 4 mm a minimális profilmélység a téli abroncsok esetében. A hólánc mellett figyeljünk erre is, ha síelni indulnánk.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

téligumi

hólánc

autó