Elkészült a minden eddiginél átfogóbb téli gumi-teszt: mutatjuk, melyik lett a legjobb

HelloVidék   
  Megosztom
Elkészült a minden eddiginél átfogóbb téli gumi-teszt: mutatjuk, melyik lett a legjobb

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négy évszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

Itt az ideje téli gumira váltani. Az Autonavigátor csapata idén is górcső alá vette a gumiabroncsokat, hogy kiderüljön, melyik a legjobb téli gumi.

A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője

Összértékelés:




  1. Continental WinterContact TS860 89,8% -nagyon jó

  2. Vredestein Snowtrac 5 89,7% - nagyon jó

  3. Goodyear UltraGrip 9 89,3% - nagyon jó

  4. Michelin Alpin 6 88,8% - jó

  5. Barum Polaris 5 88,1% - jó

  6. Pirelli Cinturato Winter 86,9% - jó

  7. Hankook Winter iCept RS2 W452 86,8% - jó

  8. Nexen Winguard SnowG WH2 86,3% - jó

  9. Toyo Snowprox S943 85,3% - jó

  10. Nokian WR D4 84,4% - kielégítő

  11. Firestone Winterhawk 3 84,3% - kielégítő

  12. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 (négyévszakos) 84,2% - kielégítő

  13. Dayton DW510E 82,8% - kielégítő

  14. Bridgestone Blizzak LM32 82,8% - kielégítő

  15. Pirelli Cinturato P7 All Season Plus (négyévszakos) 82,6% - kielégítő

  16. Vredestein Quatrac 5 (négyévszakos) 80,5% kielégítő

  17. Infinity EcoZen 78,8% rossz

  18. Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos) 78,5% rossz

  19. Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) 77,0% rossz

  20. Laufenn LW31 I Fit 77,0% rossz

  21. Kleber Quadraxer 2 (négyévszakos) 76,6% rossz

  22. Kormoran Snow 74,3% rossz

  23. Futózott téli gumi 72,5% rossz

  24. Tesztgyőztes nyári gumi 67,9% rossz

  25. Használt (5 éves) téli gumi 63,2% rossz

  26. Használt (10 éves) nyári gumi 56,5% rossz

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

téli gumi

abroncs

autó

teszt

hellovidék