Stresszes wellness: ezekre figyelj, hogy ne érjen csalódás!

HelloVidék   
  Megosztom
Stresszes wellness: ezekre figyelj, hogy ne érjen csalódás!

A budapesti és a vidéki fürdők is változatos programokkal várják a látogatókat, turistákat. Az esetleges felmerülő kellemetlenségek elkerülése végett azonban nem árt körültekintően tájékozódni a fürdők és szállodák wellness szolgáltatásainak igénybe vétele előtt. A Budapesti Békéltető Testülethez beérkező kérelmekben sokszor találkozunk olyan fogyasztói problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt szolgáltatás, a kedvezményes fürdőbelépő, bérlet vagy kártya tartalmával, felhasználási feltételeivel vagy az igénybevett fürdők Házirendjével.

Az egyik esetben a fogyasztó megvásárolt egy klubkártyát, mely egész évre szóló kedvezményes belépést biztosít 2 választott budapesti gyógyfürdőbe. A kártya megvásárlásakor, az igénylés kitöltésekor a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. ( BGYH Zrt.) részletes tájékoztatást adott arról, hogy a klubkártya és a kedvezményes belépő át nem ruházható, kizárólag az igénylő használhatja. A fogyasztó kapott egy levelet a fürdőtől, hogy 2018 évre letiltották a kártyáját, holott ő azt még csak pár alkalommal használta. Ezután a Budapesti Békéltető Testülethez fordult és kérte a letiltás feloldását. Az eljárás során azonban kiderült, hogy bizonyítottan a kártya átadásra került egy ismerősének, aki jogosulatlanul használta azt, így a fürdő Házirendje alapján a fürdő alappal tiltotta le a kártya további használatát.

Egy másik esetben a fogyasztó OEP támogatással kívánt kedvezményes gyógyvizes orvosi kezelést igénybe venni az egyik budapesti gyógyfürdőben. Három kezelés után levelet kapott a fürdőtől, hogy megvonják a kedvezményes kezelési lehetőségét. A fogyasztó ezután a Budapesti Békéltető Testülethez fordult és kérte a kezelés visszaállítását. Az eljárásban kiderült, hogy a fürdő ellenőrzési rendszere szerint a 15 alkalmas gyógyvizes gyógymedence kezelést 2 különböző személy vette igénybe, így a BGYH Zrt. Házirendje szerint abban az évben nem vehette igénybe a fürdő kedvezményes kezelési szolgáltatását.

A harmadik esetben a szállásfoglalás során a fogyasztó azért választotta azt a magyarországi szállodát, mert a wellness részen gyógyvizes szolgáltatást szeretett volna igénybe venni. Amikor a szálláson megjelent derült ki, hogy a szálloda ezen wellness része éppen felújítás alatt áll, így az egyéb medencéket és a szaunát ugyan használhatja, de a gyógyvizes szolgáltatást nem tudja igénybe venni. A fogyasztó a testület előtt indított kérelmében a szállodától hibás teljesítés címén árleszállítást kért. Az eljárásban végül egyezség született és a szálloda felajánlott a fogyasztó részére további szállásszolgáltatást.

Ehhez hasonló panaszok és fogyasztói jogviták elkerülése érdekében a következőket fontos megjegyezni.

  1. A fürdők házirendjét a vendégek a belépési jog megvásárlásával egyidejűleg (pl. jegy, bérlet, kedvezményes kártya, kupon) elfogadják és tudomásul veszik, ezért nem árt erről időben tájékozódni. Az egyik legfontosabb információ, hogy a vendégek személyes értéktárgyaiért (mobiltelefon, kulcstartó, karóra, ékszerek stb.) a fürdők csak abban az esetben vállalnak felelősséget, ha azok bizonyítottan az erre kialakított értékmegőrzőkben lettek elhelyezve.
  2. A látogatók kérdezzenek rá, hogy a megváltani kívánt belépőjegy vagy bérlet pontosan mit foglal magában. A kedvezményes jegyek megvétele esetén (diák, nyugdíjas) pedig arra figyeljenek, hogy a kedvezményre jogosító igazolványaikat ne felejtsék otthon! Tanulmányozzák át akár interneten, akár a belépőjegy mellékleteként kapott Fürdőhasználati feltételeket vagy Tájékoztatót! Alaposan olvassák át a kedvezményes szolgáltatások, a klubkártyák és a bérletek használatának pontos feltételeit!
  3. Azokban a fürdőkben, ahol a vendégeknek ún. proxyórát kell venniük-melynek chipje a belépésre valamint a megvásárolt szolgáltatásokra vonatkozó információkat tartalmazza- ügyelniük kell arra, hogy azt ne hagyják el, mert akkor jelentős mértékű kártérítést kell fizetniük. Arra is figyeljenek, hogy ne lépjék át az óra által a fürdőben biztosított maximális tartózkodási időtartamot!
  4. Fürdőbe lépéskor célszerű tájékozódni arról is, hogy minden medence vagy egyéb- a belépő árában foglalt- wellness szolgáltatás működik-e. Ha később kiderül, hogy az adott napon a megváltott jegy ellenére ezen szolgáltatások nem működnek és erről a fürdő előzetesen nem tájékoztatta a fogyasztót, akkor jogosan kérhet kártérítést.
  5. Akkor is jogosan kérhet kártérítést a fogyasztó, ha a lefoglalt szálláshely nem biztosítja maradéktalanul a reklámjában foglalt wellness szolgáltatást. Ebben az esetben haladéktalanul jelezzék a szálloda recepciójánál a panaszukat!
  6. A vendégek jogosultak a fürdők szolgáltatásainak módjára, minőségére is észrevételt vagy kifogást tenni akár szóban, akár írásban. Panaszaikról - ha az nyomban nem kerül orvoslásra - minden esetben jegyzőkönyvet köteles a fürdő vagy a szálloda felvenni, az egyéb bejegyzéseket a Vásárlók Könyvébe írhatják be a vendégek. A fürdő vagy szálloda vezetőjének kötelessége a panaszokat és észrevételeket kivizsgálni illetőleg az alapján intézkedni.
  7. Ha a fürdő vagy a szálloda wellness részén baleset, sérülés vagy káreset történik, akkor minden esetben jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Ezen bejelentést a sérelmet szenvedett vendégnek kell haladéktalanul megtenni a későbbi bizonyítási nehézségek vagy félreértések elkerülése miatt.
  8. Ha a fogyasztó vitáját nem tudja a vállalkozással közvetlenül rendezni, akkor forduljon a Budapesti Békéltető Testülethez, vegye igénybe az ingyenes, gyors eljárást akár már mobilapplikáción keresztül is!

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

életmód

wellness

pihenés

utazás

turizmus

szálloda