Egyre többen utaznak vonattal: itt a MÁV toplistája a legnépszerűbb vasútvonalakról
Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly: a Budapest–Vác–Szob, a Budapest–Cegléd–Szolnok, valamint a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon összesen közel 34,6 millió ember utazott 2018-ban.
A szolgáltatási színvonal javításának és a fejlesztéseknek köszönhetően a tíz legforgalmasabb vonalon 2,8 millióval emelkedett az utasok száma 2017-ről 2018-ra. A fejlődés az utazási kényelem, komfort terén is megmutatkozik: jövő évtől az új járműbeszerzések révén az elővárosokban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat, derül ki a MÁV-START sajtóközleményéből.
A három legnépszerűbb vasútvonal:
- A Budapest–Vác–Szob (70-es) vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 millió főt. Ezzel a 70-es átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest–Cegléd–Szolnok vonaltól.
- A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vonalon a növekedés 300 ezer fő volt, az utasszám így 12,5 millió főre nőtt 2018-ban.
- A Budapest–Székesfehérvár (30a) vonalon jelentős, közel másfél milliós növekedést jelentett, hogy a pályafelújítási munkák már nem zavarták a vonatközlekedést. A vonalon 2018-ban 9,4 millióan utaztak.
A legtöbb utas által használt két legnépszerűbb elővárosi szakaszon (a váci és a ceglédi vonalon) 2019 végétől KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság.
A top10 vasútvonal:
A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján 2018-ban összesen 74 millióan utaztak, ez 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket. A 10 legnagyobb utasforgalmú vonal (a 2018-as utasszámok sorrendjében): Budapest–Vác–Szob (70); Budapest–Szolnok (100a); Budapest–Székesfehérvár (30a); Budapest–Újszász–Szolnok (120a); Budapest–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony (100); Budapest–Hegyeshalom–Rajka (1); Budapest–Tatabánya (1a); Budapest-Miskolc–Nyíregyháza (80), Budapest–Esztergom (2) és Budapest–Hatvan (80a).
- A 2018-as év végi adatok alapján a legjelentősebb mértékű utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli–Tatabánya szakaszon volt, ahol tavaly 18 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, mint 2017-ben. A vonalon 2018-ban közel 4,8 millióan utaztak. Alig marad el ettől a székesfehérvári vonal 18 százalékos növekedése, az esztergomi vonalon pedig 17 százalékkal nőtt az utasforgalom. Mindkét vonalon rekordszámú – a székesfehérvárin 9,4, az esztergomin 3,9 millió – utas vásárolt menetjegyet.
- A kunszentmiklós-tassi vonalon, részben a modern FLIRT motorvonatok közlekedésének köszönhetően, szintén jelentős, 15 százalékos emelkedés történt 2017-ről 2018-ra. A vonalon utazók száma tavaly meghaladta az 1,8 milliót.
Az elmúlt időszakban kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés korszerűsítésének, a felújított kocsiknak és az új motorvonatoknak köszönhetően az utóbbi években folyamatosan nőtt a MÁV-START utasszáma országos szinten. A növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon mutatkozik meg. A jegy- és bérletvásárlási szokásokban az előző években megfigyelt pozitív tendenciák 2018-ban is folytatódtak. Az előzetes adatok alapján nőtt a teljes árú menetjegyek és dolgozói bérletek értékesítése. 2018-ban már minden ötödik utas automatából, interneten vagy Vonatinfó alkalmazásból vásárolta a jegyét, ez az önkiszolgáló csatornák térnyerésének köszönhető.
A vasúttársaság a jegyértékesítési fejlesztések népszerűsítése érdekében már több mint egy éve 5 százalékos kedvezményt ad az automatából történő vásárlásnál, az e-vonatjegyek 10 százalékkal olcsóbbak, mint ha pénztárban váltana jegyet az utas, a menetrendben @-cal jelölt, csúcsidőn kívüli vonatokra pedig e-vonatjegy vásárlásánál 20 százalékos árengedmény vehető igénybe (legalább 100 kilométeres utazások esetében).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)