Szabad az út: elkészült az M2-es Vác - M0-s közötti szakaszának egyik oldala

HelloVidék   
  Megosztom
Szabad az út: elkészült az M2-es Vác - M0-s közötti szakaszának egyik oldala

Holnaptól már a végleges pályán közlekednek a járművek az M2-es gyorsforgalmi úton, ugyanis elkészült a Vác és az M0-s közötti 19,6 kilométeres szakasz Budapestre vezető oldala, valamint több csomópont is. Az M2-es átadása teljes szélességében az ősz folyamán várható.

Holnap terelik át a forgalmat az újonnan megépült, Vác déli végétől Budapest irányába tartó bal pályára, miután az M2-es autóúton elkészült a teljes pályaoldal, olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleményében. 2017 májusában kezdődött a fővárost Váccal összekötő gyorsforgalmi út négysávosítása, az új pályaszakaszon – akárcsak eddig – kétszer egy sávon haladhatnak majd az autósok, 60-80 kilométeres sebességkorlátozás mellett. A Vác irányába tartó pályaoldal átépítése és ezzel az útfejlesztés teljes szélességében az ősz folyamán készül el, írja a Magyar Nemzet.

Az M2-es (korábbi nevén 2/A elkerülő út) két, együttesen 6,2 kilométeres szakaszon négysávosnak épült, míg másik 13,4 kilométeren kettő plusz egy, illetve kétszer egy sávon haladt a forgalom. Budapest északi agglomerá¬ciója lakosainak száma azonban jelentősen nőtt, a közutak forgalma megnövekedett, és a váltakozó számú sávok miatt az M2-es igen balesetveszélyes úttá vált.

Az M2-es váci térségében is Zajlanak a munkálatok. A gyorsforgalmi út 29-es és 37-es kilométerszelvényei között nemcsak a bal pálya építése fejeződött be, hanem a sződligeti és a meglévő, Vác déli csomópontnál tervezett új hidak, illetve a kapcsolódó felújítási munkák is elkészültek. Az új sződligeti csomópontban megépültek az autóúthoz csatlakozó csomóponti ágak, valamint a Sződ és Sződliget irányába vezető új útszakaszok is. Így a régi sződligeti forgalmi csomópont helyett Budapest és Vác felé fel- és lehajtani a továbbiakban az új csomópontban lehet, 40-60 kilométeres sebességkorlátozás mellett.

Még kérdéses az M2-es további bővítése a parassapusztai határállomás felé. Mint Mosóczi László korábban elmondta, a szlovák fél nem kívánja autópályává fejleszteni az M2-es folytatását, ezért a magyar oldalon is marad a kétszer egy sáv Vác és az országhatár között.

A munkagépek nem csak az M2-esen dolgoznak, hanem a 2-es főúton is folytatódnak a munkálatok. Alsó-Göd és Dunakeszi-gyártelep között épül egy 2,5 kilométeres átkötés a településeken átvezető régi 2-es és az M2-es között. Ez összesen három új felüljáróval épül meg, a hídszerkezetek már állnak mind a két közút, valamint a váci vasútvonal pályája felett is. A 2-es főút külön szintű csomópontjának földmunkái is a vége felé járnak, a töltés készen van, és a csomópont csatlakozó ágainak építését a tervek szerint ma kezdi meg a kivitelező.

A munkálatok miatt Dunakeszi és Göd között a terelés első ütemében 60 kilométeres sebességkorlátozás mellett továbbra is kétszer egy sávon haladhat a forgalom. A 2-es főúton a Budapest irányába tartó forgalmi sáv mellett ideig¬lenes buszmegállót alakít ki a kivitelező, ez a forgalmi rend várhatóan május közepéig marad.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

autópálya

autó

utazás