Fontos híd vált járhatóvá: a munkálatok viszont még tartanak
Május 15-én megindul a vasúti és a közúti forgalom a kiskörei Tisza-hídon, amely a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. együttműködésében újul meg. A híd és környezetének karbantartása még folytatódik, ezért a közúti és a vasúti forgalom mellett is érvényben marad a sebességkorlátozás - írja közleményében a MÁV.
Szerdától az érintett autóbuszjáratok is újra a Tisza-hídon keresztül, a lezárás előtt érvényben lévő menetrend szerint közlekednek. Ennek köszönhetően a térségben élők ismételten átszállások nélkül érhetik el úti céljukat.
A menetrendszerinti buszok
- a Budapest–Jászberény–Heves–Abádszalók–Tiszafüred autóbuszvonalon közlekedő, Budapestről 7:45-kor, Tiszafüredről 14:15-kor induló,
- valamint a Budapest–Gyöngyös–Heves–Abádszalók–Tiszafüred autóbuszvonalon közlekedő, Budapestről 16:15-kor, továbbá Tiszafüredről 5:30-kor induló járatai Kisköre és Tiszafüred között ismét Abádszalók érintésével közlekednek.
A KMKK Középkelet-magyarországi, a DAKK Dél-alföldi és az ÉMKK Észak-magyarországi Közlekedési Központ Budapest–Jászberény–Heves–Abádszalók–Tiszafüred, Eger–Békéscsaba, Debrecen–Heves–Jászberény és a Debrecen–Karcag–Heves–Gyöngyös országos autóbuszvonalakon közlekedő menetrendszerinti járatai - a Tisza-hídon át, Abádszalók és Kisköre érintésével – újra a teljes útvonalukon járnak.
A hídon áthaladó 102-es számú, Kál-Kápolna–Kisújszállás vasútvonal nélkülözhetetlen a térségben élők, különösen az abádszalóki és kiskörei lakosok számára. A korszerűsítés keretében eddig elvégezték egyebek mellett a szerkezeti elemek cseréjét, a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítását, sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítését és javítását, a korrózióvédelmi bevonat helyreállítását, valamint a hídhoz csatlakozó közút útburkolatának, útpadkájának és vezetőkorlátjának felújítását.
A munka tovább folytatódik, a vasúttársaság a leányvállalatát, a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.-t bízta meg az ártéri szerkezetek acélszerkezeteinek korrózióvédelmi és betonfelületi munkáival. Emiatt a híd forgalomba helyezése után az ártéri hidak egyes részei és a híd környezete munkaterület lesz, ezért a közúti és a vasúti forgalomban is érvényben marad a 20 km/órás sebességkorlátozás. Az év végéig megújul az ártéri szerkezetek gyalogjárójának aszfaltburkolata, részlegesen korlátbetéteket cserélnek, 5400 m2-en új korrózióvédelmi bevonat készül az ártéri öszvértartók acélszerkezeteire, valamint a károsodott betonfelületeket is kijavítják a szegélyeken és a szerkezetek alsó felületén.
A Kiskörei Tisza-híd felújítási és karbantartási munkáira a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. együttműködési megállapodás keretében 950 millió forintot (Magyar Közút 300 millió Ft, a MÁV Zrt. 650 millió Ft) biztosított.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)