Itt a bejelentés: hatalmas meglepetés vár a vonattal utazókra
A MÁV-START alapvető feladatának tartja, hogy folyamatosan gondoskodjon a személykocsik karbantartásáról, felújításáról, valamint a járműflottája bővítéséről– ezzel kiváltva a régi, alacsonyabb komfortot biztosító járműveket. A jármű-felújítási program 2012-ben indult el, és mára több mint 750 személykocsiban emeltek az utazási komforton. Az utasterek megújításán, szépítésén kívül műszakilag is modernizálták a járműveket.
A vasúttársaságnak jelenleg mintegy 2200 darabos a személyszállító kocsiparkja. Ebből a jövőben jelentősen növekedhet az üzemképes, korszerűsített kocsik száma. A jelenleg főjavításon lévő 18 darab CAF gyártmányú, fülkés kocsi közül 2019-ben havonta 2 kocsit újítanak fel, így 2020 első félévének végére az összes elkészülhet. A 47 darabos ülőhelyes CAF-flottából 29 már jelentős mértékben megújult.
A még hátralévő kocsikban is átalakítják belső és külső arculatot, kicserélik az üléshuzatok és a kocsik padlóburkolatát, valamint a belső burkolatok felújítását is elvégzik. A CAF fekvőhelyes kocsik felújítása is folyamatban van, a járművek a CAF ülőhelyes kocsiknak megfelelő új belső és külső színvilágot kapnak, 230 V-os, valamint USB töltési lehetőséggel és WIFI elérhetőséggel. Korszerűbb lesz a tűzjelző-berendezés, a fűtésrendszer, valamint az utastéri ajtózárak is. Hasonló módon alakítják át a hálókocsikat is.
A 121 darab 2. generációs IC-kocsi belsőjét is teljesen korszerűsítik. A flottából már elkészült 73 mellett idén további 15 átadása várható. Tervek szerint a program 2020-ban fejeződhet be. A jelenlegi karbantartási rendszer szerint, 35-40 IC minőségű kocsin végeznek, illetve végeztetnek fővizsgát egyidejűleg az előírt ciklusidők figyelembevételével.
Több, főleg a keleti országrészben, a debreceni és a szegedi térségek és a főváros között közlekedő távolsági gyorsvonati kocsiban alakítottak ki kerékpár-szállítási lehetőséget a felújítás során. A kocsinként két mosdóhelyiségből az egyiket megszüntetették, és helyére 3 kerékpárkampót helyeztek el. A fejlesztéseknek köszönhetően 129 gyorsvonati kocsiban összesen 387-tel nőtt a kerékpár-szállítási kapacitás.
Az utasok biztonságának garantálása érdekében a felújított gyorsvonati kocsikba új, nyomógombos, gépi működtetési ajtókat építettek. Egyes kocsik esetében az üzemkészség javítás és a karbantartási költségek csökkentése érdekében folyamatban van a kocsik forgóvázainak és fékrendszerének átalakítása.
Részben a forgóvázak cseréjével, részben azok átalakításával a kocsik a tuskós fékrendszerről, tárcsafékes fékrendszerre lesznek átalakítva. Ez által a járművek az eredeti engedélyezési sebességükkel kerülhetnek forgalomba, kihasználva a pálya felújítások adta sebességnövelés lehetőségét, egyben csökkentve a környezet por és zaj terhelését is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)