Csúnyán átverhetnek a strandon: ezekre mindenképp figyelj oda!

HelloVidék   
  Megosztom
Csúnyán átverhetnek a strandon: ezekre mindenképp figyelj oda!

Elsőre nem is gondolnák a gyermekes családok, hogy a strandokon ugyanúgy élhetnek a fogyasztói jogaikkal és lehetőségeikkel, de kötelezettségeik szintén vannak! Ezért már eleve a strand kiválasztásakor is körültekintően kell eljárni. Van, ahol például kizárólag bankkártyával vagy feltöltőkártyával lehet bent vásárolni ételt és italt maguknak és gyermekeiknek, készpénzzel pedig egyáltalán nem. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének jótanácsai a strandoló családoknak és fogyasztóknak.

Kevesen tudják, hogy amikor a strandra belépnek, lényegében olyan, mintha egy webáruházban ikszelnének a vásárláskor: a belépéssel ugyanis elfogadják az általános szerződési feltételeket és a házirendet. Ezeket a strandok, fürdők rendszerint közzéteszik közérthetően és részletesen az internetes honlapjaikon, de a pénztárnál is általában bent kifüggesztik. Javasolt ezek előzetes megismerése a szülők részéről, hogy később ne érhesse őket kellemetlen meglepetés! Az sem közismert, hogy adott esetben a fogyasztót akár ki is lehet tiltani, ami előfordulhat akkor, ha másokat zavaró magatartást tanúsít vagy épp tiltott úszó segédeszközt használ.

Különösen a tópartok, folyóvizek mentén kialakított szabadstrandon fontos a fokozott óvatosság, és a felügyelet! Azt se feledjék el, több fürdő vagy strand már kínál gyermekmegőrzést is díj ellenében, ahol szakképzett pedagógusokat alkalmaznak. Itt is viszont nem egyszer előzetes bejelentkezés szükséges, ezért érdemes már előzetesen is tájékozódni a feltételekről!

Tartsák be továbbá és vegyék komolyan azokat az előírásokat, amelyeket az üzemeltető kihelyez. Ilyen például, ha olyan gyógyvíz van épp a medencében, amelyet a gyermekek bizonyos korhatár alatt – saját egészségük érdekében – egyáltalán nem használhatnak, vagy pedig a használat ellenjavalt. Nem árt, ha tudják a családok, kifejezetten a gyógyfürdőknél az is előfordulhat, hogy a gyermekeket 14 éves kor alatt egyáltalán nem engedik be. Ügyelni kell emellett a gyermekek erős napfénytől való védelmére, és a megfelelő erősségű, és faktorszámú naptejek használatára!

Azt se feledjék, hogy fontos, alapvető információkat is feltüntetnek a strandok üzemeltetői a kihelyezett táblákon, mint például a vízhőfok, az alapvető higiéniai előírások, akár a csúszdák és a medencék megfelelő használatára vonatkozó szabályok. Az üzemeltetőnek például a jól látható és olvasható tájékoztatás mellett elsősegély-ládával is rendelkeznie kell, és úszómesternek kell felügyelnie a medencében tartózkodók biztonságát. Sőt, rendszeresen ellenőrizni szükséges a vízminőséget, aminek főleg nyáron van nagy szerepe, amikor sokan megfordulnak és egyre nagyobb a tömeg a strandokon.

Mielőtt fürdőzni indulnának a családok, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége azt javasolja, hogy

Az üzemeltetők ugyanis csak a szokásos jelleggel használt és rendszerint a fürdőkbe vitt személyes értéktárgyakért vállalnak felelősséget, és csak akkor, ha azokat az erre külön kialakított értékmegőrzőben helyezték el. Általában az értékmegőrző külön van és nem keverendő össze azzal a zárt szekrénnyel, ahova csak a ruháinkat tesszük le, ezért érdemes erre is külön rákérdezni. Ilyen, az értékmegőrzőben elhelyezendő személyes tárgy lehet például a karóra, napi szinten hordott ékszer, mobiltelefon, slusszkulcs, stb. Azért, hogy bizonyítsuk, az értéktárgyakat tényleg elhelyeztük, ahol kell, az okostelefonok világában már nem okozhat gondot ennek lefényképezése, videózása.

Amennyiben rendszeresen mennek strandra, érdemes utána nézni a mindenkori jegy- és bérletárak mellett, van-e esetleg olyan külön, kedvezményre jogosító kártya (kártya), amellyel olcsóbban lehet megvásárolni a jegyet. Lehet, hogy ha megvásárolják ezt a kártyát, és a hozzá járó akciós jegyet, akkor még jobban járnak a szülők, mintsem, ha más egyéb kedvezményt vesznek igénybe, vagy pedig a teljes jegyárat fizetik meg.

A kedvezményes jegyek esetén, vagy ha azt valamilyen, kedvezményre jogosító kártyával vásárolták meg, érdemes külön is utánanézni az igénybevétel feltételeinek a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében. Elképzelhető, hogy például az adott kedvezmény már más kedvezménnyel nem vonható össze, és itt is lehet, hogy csak korlátozott, például négyórás bent tartózkodásra jogosít csak. A bérletek, illetve a kedvezményre jogosító kártyák, vagy ez utóbbival megvásárolt olcsóbb jegyek általában nem átruházhatóak, nem adhatóak oda bárkinek – ha ezt mégis megtennék, előfordulhat, hogy az kitiltással jár vagy éppen a bérlet érvénytelenítésével.

Előfordulhat, hogy a család további, egyéb szolgáltatásokat is igénybe kíván venni, mint például a gőzfürdő, szauna, hullámfürdő, jakuzzi, további medencék, elkülönített uszoda- és fürdőrészek használata, masszázs- és kozmetikai szolgáltatások. Érdemes arra külön rákérdezni, hogy a megvásárolni kívánt jegy vagy bérlet pontosan milyen szolgáltatásokra jogosít fel, kell-e még külön kiegészítő jegyet vásárolni, ha például szaunázni szeretnének. Van, ahol csak például adott ideig: négy- vagy hat órán át lehet bent tartózkodni, és amennyiben ezt meghaladjuk, már pótdíjat kell fizetni. Legyenek tisztában azzal is a szülők, hogy a jegyhez, napijegyhez nem jár mindenhol automatikusan a kabin- vagy szekrényjegy, és előfordulhat, hogy azt még meg kell külön vásárolni.

Mindezek mellett, már a jegy megvásárlása előtt is érdemes arra is külön rákérdezni, hogy a medencék, egyéb, a jegyárban benne lévő szolgáltatások aznap elérhetőek-e. Előfordulhat például, épp a melegvizes gyermekmedencét szeretnék használni, de azt még ott és akkor kezdték csak el felfűteni, és órákkal később lesz használható. Az is meglehet, hogy épp egyáltalán nem működik, felújítás alatt áll, stb. Ilyen, és ehhez hasonló problémákkal is találkozhatunk adott esetben.

Amennyiben bármilyen kifogás merülne fel, javasolt azonnal bejelenteni azt a helyszínen. Jó, ha tudják a szülők, hogy a Vásárlók Könyvét bármikor kérhetik, ezt általában rendszerint a pénztárnál tartják. Ide írhatják be a stranddal kapcsolatos panaszt: ebben az esetben arra a vállalkozásnak harminc napon belül válaszolnia kell írásban. Ez igaz akkor is, ha postán vagy e-mailben juttatjuk el a reklamációt.

Természetesen mód van arra is, hogy a kifogást szóban jelezzék, amelyet, ha nem orvosolnak, arról jegyzőkönyvet kell az üzemeltetőnek felvennie, és a jegyzőkönyv egy másolatát meg kell kapniuk. Bármilyen baleset vagy káreset történik, arról mindenképp legyen írásos vagy dokumentálható bizonyíték (fényképek, videófelvétel, felvett jegyzőkönyv) azért, hogy a szülők a fogyasztói jogaikat később sikerrel érvényesítsék.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a családok, és a fogyasztók figyelmét a kellő körültekintés fontosságára, amelyet strandoláskor sem lehet nélkülözni! A fenti jótanácsok betartásával, és az előzetes tájékozódással sokat tehetnek azért, hogy csak és kizárólag kellemes élményeket szerezzenek. A fürdők és strandok maguk is rendszerint részletes tájékoztatást nyújtanak internetes honlapjaikon és személyesen is, így segítve a tudatos fogyasztói döntéshozatalt.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

fogyasztóvédelem

strand

utazás

pihenés

tanács

tipp

figyelmeztetés