Rengeteg magyar autóst vezettek félre: komoly büntetés és ráfizetés a tét

Pénzcentrum   
  Megosztom
Rengeteg magyar autóst vezettek félre: komoly büntetés és ráfizetés a tét

Inkább fizetnek az autósok 100-150 ezer forintot a "hozzáértőknek", de sokszor nem tudják, hogy a művelet teljes mértékben illegális. Ha valaki lebukik, ugrik a forgalmi, addig nem is kaphatja vissza, ameddig helyre nem állították a kocsit - százezrekért.

Sokan nem cseréltetik ki a részecskeszűrőt a dízeles autójukban, simán kiiktatják a rendszerből - mert az olcsóbb. Ellenben teljesen illegális, ha valahol észreveszik, akkor ugrik a forgalmi, ha pedig elrontják a műveletet, akkor akár milliós kár is keletkezhet az autóban a szerelő szerint - írja a Pénzcentrum.

A budapesti sebességkorlátozás-tervezet kapcsán merült fel többekben, hogy ha környezetvédelmi szempontok miatt vezetnék be az 50 és a 30 kilométeres korlátot, akkor jobb lenne, ha inkább a részecskeszűrő nélküli autókat szűrnék szigorúbban. Rengeteg dízeles autóból iktatták ki a DPF-rendszert Magyarországon, mert az alkatrész cseréje többszázezres tétel.

Jóllehet, hogy egy nagyobb kiadástól megkíméljük magunkat, ha egyszerűen kiiktatjuk a részecskeszűrőt, ám ez a szaki szerint is hosszú távon többet árt, mint használ.

Volt olyan ügyfelem, aki korábban kiiktatta, mert nem akart százezreket költeni a cserére. Na, hát hozzám pár hónappal később már tréleren érkezett az autó, teljesen erőtlen volt, úgyhogy a tulajdonos nem mert vele tovább közlekedni. Mint kiderült, teljesen kinyírta a turbófeltöltőt a DPF-egység hiánya, elég drága történet volt

- idézte fel a portálnak Hidvégi Géza, aki vidéki műhelyében nem egy hasonló esettel találkozott már.

"Sajnos a kiiktatás hátrányairól nem beszélnek, csak azt mondják el a szerencsétlennek, hogy "hát haver, ki tudjuk ám iktatni a részecskeszűrőt, nem kell százezrekért újat venned!" Aki nem ért hozzá, az csak bólint, hiszen ki akar adott esetben félmillió forintot kifizetni egy javításra... Pedig hosszabb távon biztosan kinyírja az autót" - mondta a szerelő, aki szerint a részecskeszűrő kiiktatásáért nagyjából 100 - 150 ezer forintot kérnek a "hozzáértők". Nem elég ugyanis magát a fizikai alkatrészt kiszedni, a programot is meg kell változtatni a vezérlőegységben, hogy a motor ne úgy működjön, mintha benne lenne a DPF.

A teljes cikket a Pénzcentrum oldalán lehet elolvasni.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidék

autó

dízeles autó

részecskeszűrő

dpf-rendszer