Értékes időt takaríthatunk meg: így érhetjük el gyorsabban a Balatont

HelloVidék   
  Megosztom
Értékes időt takaríthatunk meg: így érhetjük el gyorsabban a Balatont

Tavaly ősszel megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése, a közeljövő számos további fejlesztést tartogat a magyar tengerhez utazók számára. A fejlesztéseknek köszönhetően a 2009/2010-es menetrendhez képest Budapest és Keszthely között 1 óra 20 perccel, Budapest és Siófok között 28 perccel csökkent a gyorsvonatok menetideje. Az expresszjáratok a közúti eljutással szemben is versenyképes menetidővel, 73 perc alatt jutnak el az ország fővárosból a déli part fővárosába.

Két éve adták át a dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonalszakaszán felújított pályát, jövő nyárra a beruházás kiegészítő munkálatai is lezárulnak. Tavaly ősszel megkezdődött az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése, a közeljövő számos további fejlesztést tartogat a magyar tengerhez utazók számára.

A Balaton déli partján futó vasútvonal a nyári időszakban Magyarország harmadik legforgalmasabb vasútvonala. 2010 óta több projektben átfogó felújításon esett át a Kelenföld-Tárnok-Székesfehérvár vonalszakasz, Székesfehérvár vasúti csomópont pályahálózata, két ütemben a Lepsény-Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy vonalszakasz, és a Kaposvár-Fonyód vonalszakasz.

A fejlesztéseknek köszönhetően a 2009/2010-es menetrendhez képest Budapest és Keszthely között 1 óra 20 perccel, Budapest és Siófok között 28 perccel csökkent a gyorsvonatok menetideje. Az expresszjáratok a közúti eljutással szemben is versenyképes menetidővel, 73 perc alatt jutnak el az ország fővárosból a déli part fővárosába. Az időmegtakarítás mellett a korszerű, lassújelektől mentes pálya és az új második vágányú szakaszok a rugalmasabb menetrendi tervezést is segítik.

A fejlesztések jelentős kínálatbővítést alapoztak meg, a korábbi kétórás gyorsvonati ütem helyett 2018-tól nyaranta órás ütemet vezetett be a vasúttársaság.

A két éve átadott pályafejlesztés mellett részben jelenleg is zajlanak és várhatóan 2021 nyarára hiánytalanul elkészülnek az utasforgalmat jellemzően már nem zavaró kiegészítő munkák a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy vasútvonalon. Akadálymentes peron épül Szántód-Kőröshegy állomáson, Siófokon P+R parkoló létesül, megújul Fonyód állomási előtere. A vonalszakasz összes állomásán és megállóhelyén korszerű, komfortos peronbútorokat telepítenek, további zajárnyékoló falak őrzik a vasút mentén élők nyugalmát Balatonbogláron, Balatonőszödön és Fonyódon.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a tervezett ütemben halad az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszának kivitelezése is. Április végére a vasúti pálya lesüllyesztésével alkalmassá tették a villamos felsővezeték befogadására a csittényhegyi alagutat, kialakították Balatonfűzfő állomás végleges vágányképét, elkészültek az akadálymentes peronok. A következő nagyobb építési ütem ősszel kezdődik el. Átépül Alsóörs, Balatonkenese és Polgárdi állomás, befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése. A beruházás jövő nyárra befejeződhet, így a 2021-es idegenforgalmi főszezonban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények. A következő hónapokban várható a Tapolca-Keszthely irányú folytatás előkészítésére, tervezésére szóló közbeszerzés megkezdése.

Az államtitkár emlékeztetett: engedélyeztetési szakaszban van az észak- és dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója is. A felújított Kaposvár-Fonyód vasútvonal megyeszékhelyi végpontjaként intermodális csomópont létesül Kaposvár belvárosában a különböző közlekedési módok közötti gyors és kényelmes átszállást szolgálva. A kivitelezés készültségi foka a 70 százalékot közelíti, az átadás ősszel várható.

Mosóczi László hozzátette: a már megvalósult, folyamatban lévő és tervezett beruházásokkal Magyarország egyik fő idegenforgalmi célpontja, a Balaton kényelmesen megközelíthetővé és idővel körbejárhatóvá válik környezetkímélő és tájba illeszkedő vasúton. A megkezdett közúti fejlesztésekkel a magyar tenger a közeli nagyvárosokból, Kaposvárról és Zalaegerszegről négysávos úton lesz elérhető. Több szakaszon zajlik a Balatoni Bringakör korszerűsítése és a Budapest-Balaton kerékpárút építése is.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

hellovidék

balaton

utazás

közlekedés