Évtizedek óta vártak erre a helyiek: vadonatúj buszpályaudvart kapott ez a vidéki város
50 évig egy családi házakkal és vendéglátóhelyekkel szegélyezett utca kiöblösödésében volt a buszpályaudvar. A forgalom, a járművek indítása és téli melegítése légszennyezéssel és zajjal járt, hosszú ideje zavarta az ott élőket.
Esztergom vasútállomása mellett átadták a város új buszpályaudvarát kedden. A 240 járatot kiszolgáló létesítménnyel intermodális közlekedési csomópont jött létre, amelyet augusztus 20-ától vehetnek igénybe az utasok. Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a nettó 4,1 milliárd forintból elvégzett fejlesztés része a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal korszerűsítésének.
Az új buszpályaudvar, valamint a forgalmi irodák, a buszparkoló kialakításához használaton kívüli vasúti területeket vettek igénybe, felújították az oda vezető utakat és két körforgalmat építettek.
Hernádi Ádám, Esztergom polgármestere kiemelte, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésének következő lépésében a város új, zéró káros anyag kibocsátású járművek beszerzésére pályázik a Zöld Busz Program keretében, erről a napokban írtak alá megállapodást az Innovációs és Technológiai Minisztériummal. Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója rámutatott, a komplex fejlesztések nagy vonzerőt jelentenek.
A Budapest-Esztergom vonalon hat év alatt hétszeresére nőtt a forgalom, az utasok létszáma évente meghaladja az ötmilliót.
A vezérigazgató bejelentette, augusztus 24-étől folytatódik a Stadler KISS emeletes motorvonatok próbaüzeme, először Vác felé, majd szeptembertől Szolnok irányába. Az elővárosi forgalomban 2022 végére csak modern szerelvények közlekednek majd, ehhez a Flirt járművek mellé további negyven emeletes motorvonat érkezik - mondta Kerékgyártó József.
Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy a Budapest-Esztergom vonal villamosítása és a hozzá kapcsolódó beruházások 21. századi közlekedést teremtenek a térségben. Dorogon is intermodális csomópont épül és számos állomást tettek kényelmesebbé, biztonságosabbá.
A Rákosrendező-Esztergom közötti 2. számú vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek. A beruházással 51 kilométeren villamosították a vasútvonalat. A projekt teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot.
Esztergomban 50 évig egy családi házakkal és vendéglátóhelyekkel szegélyezett utca kiöblösödésében volt a buszpályaudvar.
A forgalom, a járművek indítása és téli melegítése légszennyezéssel és zajjal járt, hosszú ideje zavarta az ott élőket.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)