Itt áll feketén-fehéren: ennyit kell gürizniük a magyaroknak egy új kocsiért
A Pénzcentrum most kiszámolta, hogy mire elég az egyes ágazatok dolgozóinak bére az újautó-piacon. Kiderült, hogy az átlagmagyarnak is rengeteget kell güriznie egy elfogadható felszereltségű gépjárműért.
A kereseti statisztikák alapján már egy teljesen fapados Dacia Logan is csak álom lehet a szociális ellátásban dolgozóknak, mialatt ugyanennek az autónak az árát a legjobban fizetett magyar szakik kis túlzással a kisujjukból kirázzák. A Pénzcentrum most kiszámolta, hogy mire elég az egyes ágazatok dolgozóinak bére az újautó-piacon. Kiderült, hogy az átlagmagyarnak is rengeteget kell güriznie egy elfogadható felszereltségű gépjárműért.
Tudtad, hogy Magyarországon 3 millió forint alatt is lehet új autót venni? Oké, nem a legfullosabb, nem is a leggyorsabb, de A-ból B-be eljuthatsz vele úgy, hogy nem használod a tömegközlekedést - a járvány miatt tanácsos is kerülni a zsúfoltságot. Nyilván, nem mindenki engedheti meg, hogy új autóval furikázzon - a fenntartási költségekrtől nem is beszélve -, de a kép még elszomorítóbb, ha megnézzük, hogy az egyes szakmákban dolgozóknak meddig kellene melóznia a legolcsóbb, újonnan megvehető autóért is.
A Dacia Logant kerekítve 11,1 havi átlagos magyar nettó bérből lehet megvenni, de a legjobban fizetett szakiknak még fél évet sem kéne dolgoznia érte. Ellenben a szociális dolgozóknak majdnem 2 évi fizetését tenné ki a legalapabb Dacia, de az építőipari melósoknak is több mint egy évi bérét vinné el.
Egy alap Suzuki Vitaráért a szociális ellátásban dolgozóknak 3,4 évig kellene húzni az igát, ha csak az autó vételárára tennék félre a bérüket, ugyanez az építőipari melósoknak kicsivel több mint két évbe és egy hónapba telne, az átlagmagyarnak pedig 20,3 hónapba. Ugyanakkor a legjobban kereső szakiknak még egy évet sem kellene dolgoznia a magyarok kedvenc autójának legolcsóbb verziójáért.
Mialatt egy szociális ellátásban dolgozónak több mint 4,5 évi fizetéséből jönne ki az új Skoda Octavia, addig a legjobban fizetett ágazatban dolgozóknak mindez csak 14,3 havi bérét vinné el. Az átlagos bérből élőknek majdnem 27 havi jövedelme menne el az Octavia alap verziójára.
Egy új E-osztályos Mercedes 11,2 évi szociális dolgozói bért emésztene fel mialatt a top-fizetésű szakiknak ez kevesebb, mint 3 évi jövedelmét tenné ki. Az átlagmagyar több mint 5,5 évet gürizhet egy fapados E-osztályért.
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy egy 7-es BMW-hez egy élet is kevés szociális dolgozóként, egészen pontosan 18,5 évi félretett fizetésből lehetne megvenni a legolcsóbbat. A legjobban keresőknél ez még 5 évi fizetést sem jelentene.
A teljes cikket a Pénzcentrum oldalán lehet elolvasni.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)