Lassan tényleg összeér a Balatoni Bringakör: térképen mutatjuk, melyik szakaszt újították fel
A belföldi turizmusban hazánk fő turisztikai vonzerejét a Balaton jelenti, amelynek közlekedési-infrastrukturális fejlesztése kulcsfontosságú. Magyarország egyik legszebb biciklis túraútvonala, a 205 km hosszú Balaton körüli kerékpárút is a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában válik korszerűbbé és biztonságosabbá
A kerékpározók az idei szezonban látványos előrehaladást tapasztalhatnak majd meg a Balatoni Bringakörön, ugyanis a körtúra útvonala 2019 tavasza óta már 108 km-en megújult, sűrűn lakott utcákon keresztül vezető kerékpárutakat újítottak fel, felfestették a kerékpáros jelzéseket és eligazodást segítő táblákat helyeztek ki – olvasható a NIF oldalán.
Jelenleg 6,2 km-en zajlanak a kivitelezések, további 86,8 km-en tervezési és előkészítési munkák zajlanak, fontos hozzátenni, hogy 4 km-t nem érintenek a fejlesztések.
A Tihanyi-félsziget a Balaton egyik legnépszerűbb turisztikai régiója, emiatt kiemelt jelentőséggel bírt a Tihany és Örvényes közötti mintegy 3,3 km-es szakasz felújítása. A kerékpárosok immár korlátozások nélkül és a környező főút forgalmától biztonságosan elkülönítve haladhatnak a megújult szakaszon.
A Tihany, Lepkesor és Örvényes, Malom utca közötti jellemzően külterületi, a 2000-es évek környékén megépített mintegy 2 m széles keskeny, leromlott állapotú burkolaton vezetett a Bringakör útvonala. A burkolatot a fák gyökerei által okozott felnyomódások, egyéb deformációk, kátyúk, illetve megkopott burkolati jelek jellemezték.
Ahhoz, hogy a kerékpározókat az idei szezonban már korszerű körülmények fogadják, ezen a szakaszon a kerékpárút önálló kerékpárúti szakaszait elbontották, majd annak helyére 3,3 m széles új kerékpárút, illetve gyalog- és kerékpárút épült.
A NIF Zrt. 2021. március 29-én adta át a munkaterületet a kivitelezést végző vállalkozónak, a Hazai Építőgép Társulás Zrt.-nek. A cég nettó 520.690.180 Ft értékben végezte a szakasz felújítási munkáit.
- írták.
Örvényes térségében egy közel 1 kilométeres szakaszon a 71-es főút mellett a meglévő kerékpárút elbontását követően új gyalog- és kerékpárutat építettek.
A 71. sz. főúti átvezetés biztonságosabbá vált, irányonkénti sárga villogók, burkolati prizmák és figyelmeztető táblák kerültek kihelyezésre. Ezen a szakaszon egy kerékpáros forgalomszámláló berendezést is üzembe helyeztek, amelynek célja a kerékpáros szokások feltárása, a napi kerékpárforgalom meghatározása a hatékony üzemeltetéshez.
Aszófő térségében, szintén a 71-es mentén összesen négy szakaszon, mintegy 1100 méteren építettek új gyalog- és kerékpárutat.
Tihany térségében pedig összesen 1200 méter hosszan végezték el ugyanezt a munkát a főút mellett. A kivitelező a szélesítés során két leromlott állapotú faszerkezetű kerékpáros hidat is elbontott és a helyére új vasbetonszerkezetű kerékpáros hidat épített.
A települések között két forgalmas útcsatlakozás található, egyik a tihanyi bekötőút kereszteződése, a másik a tihanyi Sajkodi sor. Mindkettőnél a kerékpárútra és a közútra is jól látható burkolati jeleket festettek fel és figyelmeztető táblákat helyeztek ki, hogy az elsőbbségi viszonyokat és a kerékpárosok és autósok biztonságos áthaladását segítsék.
A fejlesztés megvalósítása során 5827 m3 földműanyagot, 801 m3 aszfaltot, 6501 m3 szegélyt építettek be és 18 fát ültettek el.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)