Hivatalos: ezek a hazai gyorsforgalmik, autópályák épülnek, gőzerővel folyik a munka
Félidejéhez érkeztek az áprilisban indult szintrehozó felújítási munkák az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett hazai gyorsforgalmi utakon. Az MKIF Zrt. augusztus elsejéig, 312 km sávhosszúságban, 1,6 millió nm-nyi felületen cserélte az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, kilenc hazai gyorsforgalmi úton. A sávhossz azt jelenti, hogyha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt hoztak szintre.
Az eddig elvégzett munkálatok során 200 ezer tonna aszfaltot használtunk fel. A felső kopórétegen túl, ahol szükséges volt, az alatta lévő kötőréteget is cseréltük. A legtöbb burkolat az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán újult meg, az eddig elvégzett munkák mintegy 4/5-e ezen a három sztrádán történt.
Emellett az elmúlt négy hónapban megújult 36 híd és felüljáró is.
Az MKIF Zrt. 2022. szeptemberében vette át 1237 km hazai gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését. Rögtön, október elején 130 ezer nm-en, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre terítettünk új burkolatot még a tél előtt, a legkritikusabb szakaszokon.
Áprilisban aztán elindítottuk Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítását. A tervek szerint idén 297 km hosszan, 2,5 millió nm-en kerül a régi aszfalt helyére új burkolat. Az általunk szintrehozásnak nevezett felújítás, három év alatt 538 km autópályát, gyorsforgalmi utat érint. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza - híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8).
50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítják. Emellett több tucat pihenőt is felújítanak. Javítják az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cserélik, javítják a gépészetet – ezekkel a felújításokkal növelik az üzembiztonságot, és egyszerűsítik az üzemeltetést is.
Ezekbe a pihenőkbe új bútorokat is teszünk, az elöregedett fa utcabútorok helyett. Fákat ültetünk és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyezünk a pihenőkbe, tették hozzá.
A gyorsforgalmi utak felújítása a tervek szerint idén 67 helyen történik meg, több tízmilliárd forint értékben. Ez természetesen terelésekkel, és forgalomkorlátozásokkal is jár. Igyekszünk a munkálatokat időben és térben úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért az egész felújítást húsvét után indítottuk, az M7-en pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton közötti szakaszra, szintrehozó felújítási munkákat nem terveztünk. Minden terelésről időben és folyamatosan tájékoztatást adunk a honlapunkon, Facebook-oldalunkon és az ÚTINFORM-on keresztül
- közölték.
Ahhoz, hogy jó minőségű úton közlekedhessenek az utazók, szükség van a munkálatokra. Kérnek mindenkit, hogy kövesse oldalukat, indulás előtt pedig mindig tájékozódjon az aktuális forgalmi helyzetről és a felújítások ideje alatt tervezze utazását hosszabb menetidővel.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)