Brutális árakat kérnek a magyarok kedvenc népautóiért 2024-ben: íme a top 10 legolcsóbb modell

Pénzcentrum   
  Megosztom
Brutális árakat kérnek a magyarok kedvenc népautóiért 2024-ben: íme a top 10 legolcsóbb modell

A Pénzcentrum összesítette, hogy aktuálisan melyek épp a legkevesebb pénzből kihozható új személyautók a piacon. Friss 10-es toplistájukon több változás is történt a februári rangsorhoz képest. Több helyen is áremelést eszközöltek az importőrök - főleg a frissítésen átesett modellek esetében. Azt is megnézték, mennyibe kerülnek most Magyarország legkedveltebb autói.

Elmúltak már azok az idők, amikor 4 millió forint alatt is be lehetett ülni egy-egy fapados, új autóba. Ahogy olvasók már megszokhatták, a Pénzcentrum rendre összesíti, hogy aktuálisan melyek épp a legkevesebb pénzből kihozható új személyautók a piacon. A májusi toplistáról több szereplő is kiszorult, árcsökkenést nem találtunk 3 hónappal ezelőtthöz képest, viszont több slágermodell is drágult. Ahogy például a Suzukinál is nagy áremeléseket eszközöltek a modellfrissítéseknél.

Lássuk, melyek most a legolcsóbb új autók Magyarországon. Az első helyen továbbra is a Mitsubishi Space Star, amely a februári összesítés óta ugyanannyiba, legkevesebb 4 440 000 forintba kerül. Ezért az 1,2-es, 71 lóerős MIVEC-motorral kaphatjuk meg, Entry felszereltséggel, fehérben, a többi szín feláras. Viszont a legalapabb modellben nincs audioegység, csak előkészítés, és a légkondi sem alapáras. Második a Hyundai i10-es, ami most kedvezményes listaáron épphogy benéz 5 millió alá, 4 999 000 forintba kerül (ugyanannyiba, mint februárban), méretben ez is hasonló a Space Starhoz, viszont ebben már van manuális klíma, az audiorendszer viszont feláras.

Áremelés után harmadik a Dacia Sandero, amely 5 399 000 forintért kapható most az importőr weboldala szerint - februárban még második volt, 4 999 000 forintos akkori árával. Ennyiért az Essential kivitelt lehet megvenni 1 literes, 67 lóerős szívómotorral. Klímát csak 130 ezer forintos felárért lehet bele venni, rádió van benne, de alapáron érintőkijelző nincsen.

A Citroen C3-as 5 490 000 forintos árával a negyedik, ennek nem változott az ára a legutóbbi összesítés óta. Ötödik (stílusosan) a még mindig akciós Fiat 500, amely 5 500 500 forintért kapható, ez az ár csak az alapfelszereltségű 312.0QH.1 70LE-s verzióra vonatkozik. A februári másodikról a most hatodik helyre csúszott vissza a Kia Picanto: februárban még épphogy bekacsintott 5 millió alá, mára viszont 5 799 000 forintba kerül a legolcsóbb belőle, jelenleg a legkisebb rendelhető felszereltségi szint a Gold, vélhetően - mivel modellváltás volt - az olcsóbb változat később érkezik.

Hetedik a Suzuki Ignis, amely 5 800 000 forinttól vásárolható meg, az új Swift viszont már nem tartja azt a hagyományt, hogy csak 30 ezer forinttal drágább ennél, immáron 6 130 000 forintba kerül kedvezményesen, ezzel viszont beelőzte a nyolcadik helyre a Renault Clio (ami 6 099 000 forintos alapárral). A tizedik a listán az új Opel Corsa, amely legkevesebb 6 190 000 forintért hozható ki a szalonból. A Corsa és a Clio legutóbb még 5 990 000 forintba került, ugyanakkor előbbinél közben modellfrissítés volt.

Kiesett a listáról a Toyota Aygo X, ami pár hónapja még 6 040 000 forintért volt elérhetó, manapság már legevesebb 6 240 000-et kérnek érte. Ugyancsak kicsúszott a felsorolásból a Hyundai i20, amely most 6 199 000 forintért kapható, ugyanannyiba, mint februárban. Nincs ott a toplistán az új Dacia Duster sem, amely most 6 499 000 forinttól kapható, februárban ez még 6 199 000 forintba került.

Ennyibe kerülnek Magyarország kedvenc autói

A legolcsóbb új autók mellett rendre azt is megnézték, mennyibe kerülnek aktuálisan azok a modellek, amelyek vezetik a forgalomba helyezési rangsort. Az április végi összesítés szerint első helyen a Suzuki Vitara áll 3325 forgalomba helyezéssel, ennek frissített változatát májusban kezték el árulni Magyarországon, 7 790 000 forintért lehet megrendelni, ami jócskán több, mint az elődmodell legolcsóbb listaáta volt (6 990 000 Ft). Második az S-Cross 2545 forgalomba helyezéssel, amely most 7 500 000 forintba kerül alapáron, ugyanannyiba, mint legutóbb - de már keringenek a hírek, melyek szerint a modellfrissítés után ez már bőven 8 millió feletti árcédulát kap.

A harmadik helyen a Skoda Octavia áll, amelyből 2382 kapott magyar rendszámot április végéig. Ez most legkevesebb 11 343 550 forintba kerül, februárban még 12,2 millió felett volt a kezdőára, ebben vélhetően az is szerepet játszik, hogy az importőr Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes árgaranciát biztosítva - addig euróalapú árazás volt érvényben, az MNB középárfolyámán forintosítva.

Negyedik az új Nissan Quashqai (1314 db), amely eddig nem szerepelt az ár-toplistánkban, most kedvezményesen 9 849 000 forintért lehet megvenni. Az ötödik legnépszerűbb Toyota Corolla ma is 12 020 000 forintba kerül, ugyanúgy, mint februárban.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

autó

utazás

spórolás

új autó

vásárlás

autóvásárlás