Négysávosra bővítik az ország egyik legforgalmasabb főútját: íme, a részletek, mutatjuk, kik járnak jól
Győztest hirdetett az Építési és Közlekedési Minisztérium a mintegy 1 évvel ezelőtt meghirdetett engedélyes és kiviteli tervekre vonatkozó pályázaton, melyek alapján a Békéscsaba és Berettyóújfalu között haladó 47-est fejleszthetik 2x2 sávos úttá – írja a magyarepitok.hu.
Mindez összhangban van azzal, hogy a múlt héten Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben bejelentett infrastruktúra-fejlesztési csomagjában is szerepel a projekt. A tárcavezető kifejtette:
a 47-es főutat tervezik autópályává építeni, aminek a legvalószínűbb forgatókönyve, hogy 2026 és '29 között Békéscsaba és Szeghalom között megkezdődhet a négysávosítás.
Berettyóújfaluig már megépült Debrecenből az autópálya (az M35-ös köti össze a két várost), így a fennmaradó útvonalon több, mint 37 kilométeres szakasz megtervezésére keresték a vállalkozókat 4 részprojektben:
- 1. rész: Körösladány, elkerülő út;
- 2. rész: Köröstarcsa, elkerülő út;
- 3. rész: Mezőberény, elkerülő út;
- 4. rész: Mezőberény - Békéscsaba közötti szakasz engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése.
A közbeszerzés mind a négy részprojektben eredményes lett, összesen mintegy nettó 4,116 milliárd forint értékben dolgozhatnak majd a tervezőirodák.
A körösladányi elkerülő
Ezt a szakaszt az Utiber Kft. tervezheti meg, nettó 1,584 milliárd forintért. A Körösladányt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főútja teljeskörű engedélyezési terveinek, szükséges engedélyeinek megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítése, az építési engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata, hozzávetőlegesen 12 km hosszon. A tervező feladatát képezi továbbá a meglévő Berettyóújfalu mérnökségi telep bővítésének tervezése és engedélyeztetése is. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont,
- két szintbeni csomópont,
- egy vasút feletti műtárgy,
- egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új országos közúti híd a Sebes-körös felett, valamint
- hozzátevőlegesen 5 km új, 2x1 sávos bekötő út a 4234 sz. összekötő úthoz kapcsolódóan.
A köröstarcsai elkerülő
Itt az Utiber Kft. konzorciumban dolgozik a Pannonway Kft.-vel, összesen nettó 993 millió forintos ajánlattal nyerték meg a munkát. A Köröstarcsát elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett 2x2 sávos, emelt sebességű főút kialakítása a tervező feladata, nagyjából 4,5 km-en, valamint a 47-es főút 2x2 sávra való bővítése 4,4 km-en. Az engedélyezési tervek, engedélyek megszerzése, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a győztes ajánlattevőt terheli. A 800 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont,
- két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként,
- egy legalább 30 méter támaszközű, 2x2 sávos új, országos közúti híd a Kettős-körös felett,
- oldalanként 1-1 tengelysúlymérő állomás, valamint egy kombinált vadátjáró.
A mezőberényi elkerülő
Ezt a részprojektet a Pannonway Kft. egyedül tervezi meg, a munka értéke mintegy nettó 651 millió forint. A Mezőberényt elkerülő új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű hozzávetőlegesen 8,3 km hosszú főút tervezése és engedélyeztetése és a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése a nyertes feladata. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- két különszintű csomópont és
- egy vasút feletti műtárgy.
A Mezőberény-Békéscsaba gyorsforgalmi út
A közbeszerzés nyertese a negyedik részprojektben az UNITEF'83 Zrt. lett, egy nettó 888 millió forintos ajánlattal. A Mezőberény és Békéscsaba között új, egybefüggő nyomvonalon tervezett, 2x2 sávos, emelt sebességű főutat szükséges kialakítani, nagyjából 5,2 km-en, illetve a 47-es főút 2x2 sávra való bővítését megtervezni 3,2 km-en. Ennek során a teljeskörű engedélyezési tervek, engedélyek, valamint a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése is a feladat része. A 700 nap alatt megvalósítandó fejlesztés várható mennyiségei:
- egy különszintű csomópont az M44 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódóan és
- két szintbeni csomópont, jellemzően turbó körforgalomként.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)