Tesztautóbusz indul a Volánbusz zalaegerszegi és győri vonalain: itt vannak a részletek
Novemberben Zalaegerszegen, decemberben pedig Győrben tér vissza a települések helyi közlekedésébe a korábbról ismert Solaris Urbino 12 hydrogen típusú tesztautóbusz - tájékoztatta a Volánbusz Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
A közlemény szerint a hidrogénmeghajtású járművet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektjének keretében teszteli újra a közlekedési társaság, ezúttal téli körülmények között.
A demonstrációs mintaprojekt újabb állomásain november 4-től 27-ig a zalaegerszegi, majd decemberben a győri helyi Volánbusz-járatokon szállítja az utasokat a tesztautóbusz. A jármű zalaegerszegi menetrendje már elérhető a Volánbusz honlapján. A hidrogénmeghajtású zöldbusz ezúttal is az Energiaügyi Minisztérium támogatásával és a HUMDA közreműködésével áll forgalomba.
A 12 méteres, háromajtós, légkondicionált Solaris Urbino 12 hydrogen 29 ülő és 58 álló utas egyidejű szállítására alkalmas. A Prim-Vol Trade Kft. által biztosított buszban egy 70 kW teljesítményű hidrogén-üzemanyagcella kapott helyet; a cellákban a hidrogén és a légköri oxigén kémiai reakcióba lép, ennek eredményeként víz és elektromos energia keletkezik károsanyag-kibocsátás nélkül.
A járművet egy ZF AVE 130 típusú integrált elektromotor hajtja, a busz a tetején elhelyezett 1560 liter össztérfogatú kompozit hidrogéntartályok egyszeri feltöltésével 350-400 kilométert képes megtenni. A tartályokban összesen 36,8 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni 350 bar nyomáson; a zöldhidrogént a Messer Hungarogáz Kft. szolgáltatja, az autóbusz töltése a Volánbusz zalaegerszegi telephelyén történik.
A Solaris Urbino 12 hidrogén-üzemanyagcellás példányát a Volánbusz idén májusban Zalaegerszegen, júniusban pedig Győrben már tesztelte, illetve 2022-ben - az első magyarországi hidrogénmeghajtású próbaüzem keretében - a fővárosi agglomeráció utasai is kipróbálhatták a járműtípust. A zalaegerszegi tesztüzem során az autóbusz 20 nap alatt csaknem 4000 kilométert tett meg, amelynek során - egy dízelüzemű busz kiváltásával - több mint 2,3 tonnával csökkentette a város levegőjét terhelő szén-dioxid-kibocsátást.
A látványos és kényelmes kialakítás, a halk működés és a környezetkímélő technológia az utasokat és a szakembereket is meggyőzte. Ezúttal alacsonyabb hőmérsékleten, télies időjárási viszonyok között közlekedik majd a zöldbusz, így összehasonlíthatók lesznek a két tesztidőszak tapasztalatai.
Környezetünk védelme szempontjából alapvető fontosságú a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a Volánbusz folyamatosan végez utasforgalmi próbákat különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal. Az elektromos, illetve hidrogén-üzemanyagcellás próbaüzemek során szerzett üzemeltetési tapasztalatok elengedhetetlenek a Volánbusz meglévő zöldflottájának további bővítéséhez is
- írták.
Ez utóbbi részeként hamarosan 20 elektromos meghajtású autóbusz "zöldíti" hat település helyi közlekedését, 2026-ban pedig érkezhet a társaság első saját tulajdonú hidrogénmeghajtású járműve is
- olvasható a közleményben.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)