Nagy sokk érte a miskolci autósokat: ha erre nem figyelnek, az egész város megbénulhat
Október 21-én zárták le a Gömöri felüljáró két sávját a közlekedők elől, így azóta már több mint két hét telt el. A Magyar Közút előre egyeztetett az önkormányzattal és a rendőrséggel, mivel feltételezhető volt, hogy a város egyik fő közlekedési útjának szűkítése akár az egész városra is kiható fennakadást, dugót okozhat majd. Ami azonban a tapasztalat szerint bekövetkezett, arra talán senki nem számított – írta meg a boon.hu.
A lap nemrégiben arról számolt be, hogy a 3-as főút miskolci 1. vasút feletti híd, közismert nevén Gömöri felüljáró felújítási munkálatai 2024 szeptemberében kezdődhettek el. A kivitelezés során megerősítik a kritikus állapotú VI. számú támaszt, ami a jelenleg öt oszlopból álló szerkezet egybefüggő pillérfallá történő átalakítását jelenti, továbbá elvégzik a fölötte lévő dilatációs szerkezet teljes cseréjét is. Ez utóbbi munkálat azonban értelemszerűen nem megy, csak a forgalom korlátozásával, így elsőként a Miskolc belvárosából kifelé haladó két sávot zárták le, majd a múlt héten átterelve a forgalmat a befelé jövő két sáv került sorra. Így a forgalom az érintett szakaszon mindkét irányba egy sávra szűkült.
Általában nem megy a cipzár-elv
A szűkítés önmagában is forgalomlassító lehet, azonban a tapasztalatok szerint komoly baj van a cipzár-elv használatával is, vagyis a sávszűkítés előtti megfelelő besorolással. Erre közeli negatív példa Miskolc határában a 37-es főközlekedési úton az arnóti és az ongai körforgalom közötti szakasz, annak is elsősorban a Miskolc felé közlekedő oldala. Itt a rendőrök figyelemfelhívó táblát is kihelyeztek és rendszeresen, visszatérően ellenőriznek is, mégis gondot okoz a besorolás. A párhuzamos közlekedés elve alapján mindkét sávon kellene közlekedniük az autósoknak, majd a szűkítésnél a cipzár-elv szerint besorolni.
Azonban az autósok feltorlódás esetén a külső sávot használják, ha pedig a belső sávban a szemfülesek mellőzik a sort, akkor az feszültséget teremt, nem akarják beengedni, besorolni őket, illetve az is gyakori, hogy egy autós kisorolva a belső sávba „feltartja” a mellőzni akarókat – ez egyébként szabálytalan.
Janasóczki Attila alezredes, sajtószóvivő a portál megkeresésére elmondta, vélhetően az előzetes jó kommunikációnak, tájékoztatásnak is köszönhetően a miskolci közlekedők jelesre vizsgáztak a Gömöri felüljárónál. Vélhetően sokan eleve elkerülik a 3-as főút ezen szakaszát, torlódások csak a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban alakulnak ki, de azok sem akkorák, mint amire számtani lehetett. A közlekedők pedig nagy türelemmel, a cipzár-elvet is használva haladnak.
Címlapkép: Getty Images
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)