Az akciós zöldségekre utaznak a magyar vásárlók: vajon meddig bírják ezt a termelők?
A vásárlók egyértelműen az akciós zöldségeket keresik a boltokban, és kevesebbet vásárolnak normál áron, mindez igényt teremt az utánpótlási mentorprogramra.
A vásárlók egyértelműen az akciós zöldségeket keresik a boltokban, és kevesebbet vásárolnak normál áron, mindez igényt teremt az utánpótlási mentorprogramra.
Érdemes kihasználni a paprika- és paradicsomszezont, és beszerezni vagy akár otthon termeszteni a friss zöldségeket, amelyek nemcsak ízletes frissítők lesznek a forró nyári napokon, de az egészséges étrend fenntartásához is elengedhetetlenek.
Átlagosan havi 3-4 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre a magyarok 40 százaléka, de közel ugyanennyien vannak, akiknél már több mint 5 ezer forintra rúg a számla.
Bőséges lett az idei paprika- és paradicsomtermés, és bár még mindig a hagyományos verziókat vásárolják a legnagyobb mennyiségben, nő a különlegességek, mint például a csokoládészínű vagy a koktél-, cherry- és snack paradicsom rajongótábora is.
Ahogy a teljes magyar agrárszektor, úgy a paprikatermesztők számára is komoly kihívásokat hozott az elmúlt egy év: az aszály, a drasztikus energiaár-növekedés, a hatalmas infláció közvetlenül befolyásolta az eredményeiket.
Tavaly az időjárás minden szempontból kedvezőtlenül alakult, idén viszont szerencséjük volt a termelőknek, így a belföldi termesztésű paprika- és paradicsomfélék már kora tavasszal megjelenhettek az áruházak kínálatában, a minőségük a legszigorúbb elvárásoknak is megfelel.
A magyarok többsége hetente 2-3 alkalommal fogyaszt zöldséget vagy gyümölcsöt, naponta mindössze 10-ből 2 embernél kerülnek ezek a tányérra. A fiatalok egyre inkább az édesebb verziókat keresik.