Nem kímélik a magyarok a SZÉP kártyájukat: rekordösszeget költöttünk el májusban
Az év ezen időszakában jellemzően intenzív a SZÉP kártya használat, mivel a pünkösdi hosszú hétvége mellett a belföldi nyaralások foglalásai is ilyenkor történnek meg.
Az év ezen időszakában jellemzően intenzív a SZÉP kártya használat, mivel a pünkösdi hosszú hétvége mellett a belföldi nyaralások foglalásai is ilyenkor történnek meg.
Az idén karácsonykor átlagosan 15,5 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 12 ezer forintot a hagyományos áruházakban egy friss felmérés szerint. Az átlagos kosárérték 3,5 illetve 10 százalékkal haladja meg a tavalyit.
2022-höz képest megduplázódott azok száma, akik az erősödő inflációs környezetben visszafogják költéseiket. A lengyelek, a csehek és a szlovákok is bátrabban költekeznek, mint a magyarok.
141 ezret költöttünk márciusban. Ennyi a boltos költekezés egy főre jutó havi átlaga. A legtöbb pénzt Győr-Moson-Sopronban költötték a vásárlók, 152 ezer forintot, a legkevesebbet Nógrádban, 96 ezer forintot. A különbség 56 ezer forint.
Az egyes megyékben élők között egy főre számolva 2021 januárja és szeptembere között 412 ezer forint különbözőség alakult ki a boltos költekezésben, az időszakot együtt nézve. Az egy napra jutó költekezésben pedig 1.511 forint a különbség.
Az ország lakossága saját pénzügyi helyzetét és jövőbeli megtakarítási képességét az áprilisinál kedvezőbbnek értékelte, de a kereskedelmi szférában várható további drágulások miatt pesszimista.
Miután a kormányfő bejelentette, hogy szentestére felfüggesztik a 20 órától érvényes kijárási korlátozást, megrohamozták a boltokat a vevők az elmúlt három napban.
Két új buszmegálló miatt áll a bál Zalaszentgróton, az egy a volt Tüzép-telep mellé került, a másik pedig az Aranyodi utcára. Van, aki szerint a helyi óvodás rajzverseny nyertesének koncepciója valósult meg, más szerint olyan, mint egy kutyaház.
A harmincas, negyvenes, ötvenes éveikben járó magyar vásárlók döntéseit immáron alapvetően befolyásolja az infláció, részben jobban odafigyelnek arra, mit vásárolnak, részben csökkentették a nem feltétlenül szükséges beszerzéseiket.
A 2022-es esztendő sok szempontból átmeneti év volt: a teljes távmunkától új, hibrid modellekhez, a virágzó gazdasági fellendüléstől rövid távú nagyfokú gazdasági bizonytalanságig jutottunk el.
Az áremelkedés miatt a fogyasztók többségének változtatnia kell a vásárlási szokásain - derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből. Egyre többen spórolnak, és váltanak olcsóbb termékekre, miközben élményekre vágynak.
Bár a pandémia kezdete óta a magyarok többsége árérzékenyebb, tavalyhoz képest idén valamivel többet, átlagosan 59 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor országos, reprezentatív kutatása.
A járvány okozta drágulás tavaly március óta sújtja a magyar háztartásokat, és bár vannak optimista vélekedések, az elemzők szerint tartós lehet a folyamatos áremelkedés.