Nem isszák a magyarok a sört: mégis mi ütött a fogyasztókba?
Tavaly 10 százalékkal esett vissza a hazai sörfogyasztás az import jelentős csökkenése és a hazai termékek arányának bővülése mellett. Mégis hogyan történhetett ez?
Tavaly 10 százalékkal esett vissza a hazai sörfogyasztás az import jelentős csökkenése és a hazai termékek arányának bővülése mellett. Mégis hogyan történhetett ez?
Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult.
A Borsodi Sörgyár tavaly sikerrel valósította meg az utóbbi évek legnagyobb beruházását, melynek köszönhetően a bőcsi üzem az anyacég, a Molson Coors egyik regionális termelési központjává vált.
Hét és fél százalékkal esett az öt legnagyobb sörgyártó forgalma tavaly, csak a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes termékek bizonyultak válságállónak.
A Sörszövetség szerint 3 százalékkal kevesebb sör fogyhat az idén.
A sörpiac forgalma a tavalyihoz hasonló lesz 2018-ban is
A 2010-es évek kifejezetten a magyar söripar forradalmi évtizede volt azonban a 2020-as évek beköszöntével gyülekezni kezdtek a felhők a kisipari sörfőzdék felett.
Sörgyártás, társasjáték és közgazdászképzés. Ez a három, első olvasatra nehezen kapcsolható össze, azonban a PTE Közgazdaságtudományi Kar hallgatóinak immár nem.
Tavaly az öt legnagyobb hazai sörgyártó teljes forgalma 7,5 százalékkal, 6,177 millió hektoliterre mérséklődött, a belföldi értékesítés pedig még ezt is meghaladó mértékben, 9 százalékkal, 5,657 millió hektoliterre esett az előző évhez képest
Az év első kilenc hónapjában a belföldi forgalom 6,5 százalékkal, 4,5 millió hektoliterre mérséklődött, míg az export 6,7 százalékkal, 416 ezer hektoliterre nőtt a a Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint.
Jelentősen bővült az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma az elmúlt öt évben.