Trendi ételfutár újít vidéken: ilyen szolgáltatás sem volt még itthon

Steiner Petra   
  Megosztom
Trendi ételfutár újít vidéken: ilyen szolgáltatás sem volt még itthon

Környezettudatosnak lenni trendi, ám egyben igazi kihívás. A boltokból cukorkaként szórják utánunk a nejlonzacskókat, a piaci kofák sokszor morgolódnak az alternatív csomagolóanyagok látták, ha pedig a munkából hazaérve rendelni kívánjuk a vacsoránkat, szinte biztos, hogy egy újabb egyszer használatos műanyag landol a küszöbünk előtt. Egy vidéki cég megreformálta a hazai ételszállítást, így a készen kapott étel többé nem megy a zöld szemlélet rovására.

A szegedi Pokerfood ügyvezetője gondolt egy nagyot, és féléves előkészítést követően bevezette a környezettudatos házhozszállítás rendszerét. Az ötlet nem egy divatos marketingfogás, mert a piaci rés kihasználása mellett sokkal fontosabb cél volt, hogy a változtatással csökkentsék a környezet terhelését.

Két éve már családi szinten is odafigyelünk a szelektív hulladékgyűjtésre, azóta harmadára esett vissza az otthoni hulladékmennyiségünk. Ez köszönhető annak, hogy kevesebb csomagolóanyagot használunk, amit tudunk, azt a komposztba gyűjtjük, illetve a fémet, üveget, papírt is külön válogatjuk. Nagyon régóta gondolkodtam azon, hogy a cégbe is átültessük ezt a fajta szemléletet, amiben abszolút elsők vagyunk, mert rajtunk kívül senkinek sem sikerült még megoldani, hogy az ételdobozokat visszaváltsák a vevőktől

– részletezte a Pokerfood ügyvezetője, Kothencz Péter.

A cég jubileumi, tízéves fennállását mintegy megünnepelve, emellett pedig engedve a vásárlói oldalról érkező nyomásnak, a hagyományos, egyszer használatos csomagolás mellett bevezették a tartós üveg és műanyag dobozok rendszerét. A váltás nemcsak a henger formájú üvegben történő tálalást illetően volt kérdéses, de szintén bizonytalan volt a vevők viszonyulása ahhoz, hogy a korábban szinte azonnal a kukába hajított dobozokat el kell majd mosniuk, hogy azok tisztán kerüljenek vissza az ételszállítóhoz. A vállalkozás sikeressége tehát nem kis rizikót rejtett magában, de Kothencz Péter számításai maximálisan helyesnek bizonyultak:

Hetente 1-1,5%-kal nő a mértéke azoknak, akik átjelentkeznek a környezetbarát csomagolásra, és csak néhány ember van, aki a próbát követően visszatér a hagyományos megoldáshoz, ami számára kényelmesebb.

A szellemiség azonban nem reked meg pusztán az ételszállításnál, mert az ügyvezető tervezi, hogy kampányt indítanak, amiben az élet más területein kínálkozó környezettudatos lehetőségeket is közvetíteni fogják a vevőkörük számára. „Olyan világban élünk, ahol a kényelem az úr, ezért nem tudnánk végleg csak az új csomagolóanyagokra áttérni. Mindenképp fontos alternatíva ez azoknak a tudatos embereknek, akik számára fontos a környezet megóvása, de a teljes átállással sok vevőt veszítenénk. Ehelyett azt próbáljuk átadni a vásárlóinknak, hogyha nem élnek az új lehetőséggel, legalább mossák el azt, amiből ettek, és dobják a szelektív gyűjtőbe, vagy például a vásárlás során ne használjanak egyszer használatos nejlonzacskót” - fűzte hozzá az ügyvezető. Habár az új csomagolóanyagok nagyobb költséget jelentenek a cég számára, Kothencz Péter hangsúlyozta, hosszabb távon sem céljuk, hogy a befektetésük megtérüljön, mert csak és kizárólag a környezettudatos szemlélet áll a kezdeményezés hátterében.

Bízom annyira az emberekben, hogy fontos számukra a tudatos életmód, és mivel sok más ebédszállító még nem tudta megoldani ezt a váltást, talán a zöld szemléletet valló emberek idővel próbára tesznek bennünket, így akár ez a lehetőség forgalomnövekedés terén megtérülhet. Szeretném viszont hangsúlyozni, hogy nem a nyereségvágy hajtott, mert az új csomagolással szerzett profitot kedvezmény formájában most és a későbbiek során is vissza fogjuk adni az ügyfeleinknek.

- szögezte le a cégvezető.

A cég jelenleg Szegedre, Hódmezővásárhelyre és Kecskemétre vállal kiszállítást, ehhez hasonló rendszer működik még a fővárosban, ott viszont a környezetbarát üvegeket nem veszik vissza, hanem a vevők polcán halmozódnak fel. Ezért habár a három megye, szűken véve négy város kivételével még mindig nem megoldott a megreformált ételszállítás, érdemes tudatosan keresni az alternatív megoldásokat és a nyitott szemléletű helyeket, ahol az üzlet által vásárolt dobozok helyett szívesen csomagolják el az ételt a magunkkal vitt tárolókba.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

házhoz szállítás

ételfutár

futár

környezetvédelem

környezetbarát

környezettudatosság

környezetszennyezés

pokerfood

kothencz péter

szelektív

szelektív hulladék

szemét

műanyag pohár

műanyag doboz

szeged

hódmezővásárhely

kecskemét