26 milliárdos fejlesztés után: ugyanannyi menetidővel fut majd a vidék vadiúj tram-trainje

HelloVidék   
  Megosztom
26 milliárdos fejlesztés után: ugyanannyi menetidővel fut majd a vidék vadiúj tram-trainje

Várhatóan november 28-tól elindul a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között, a 32 kilométeres vonalon 49 perc lesz a menetidő.

49 perc alatt teszi majd meg a 32 kilométeres utat irányonként a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között – közölte a Szegeder.hu

A tram-train azonban nem teljes gőzzel indul el november végén, arra csak 2022 közepén kerülhet sor. Egyelőre óránként fog közlekedni, majd januártól csúcsidőben 20 percenként, nyártól pedig várhatóan 10 vagy 15 percenként. Ennek oka a lap szerint az, hogy a koronavírus okozta iparági késések és leállások miatt egyszerűen nem érkezett elegendő jármű eddig, illetve ami érkezett, azokkal is bőven vannak technikai gondok, „gyerekbetegségek”.

A lap információ szerint jelenleg két jármű áll rendelkezésre, amelyek a teljes vonalon végig tudnak közlekedni. Ha ez a szám nő, akkor januártól csúcsidőben 20 percenként, nyártól pedig már 10-15 percenként járhatnak a tram-trainek.

Miért maradt ugyanannyi a menetidő?

A 49 perc elsőre bődületesen soknak tűnik, de ha jobban megnézzük, teljesen indokolt.

- közölték a lapban, majd hozzátették, ennek a a fő oka, hogy: a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train a két csongrádi város belterületén villamosként, a városok között vasútként működik majd.

A lap információi szerint a menetidő ténylegesen így oszlik majd meg:

  • Hódmezővásárhelyi szakasz: 9 perc
  • Városközi szakasz: 23 perc
  • Szegedi szakasz: 17 perc

A Szegeder cikke szerint a két városközpont között nagyjából 36-38 perc lesz tehát a menetidő. A leggyorsabb buszjárattal kb. 32–35 perc a menetidő a két város között, bár Szegeden csak a belváros pereméig közlekedhetnek a Volánbuszok.

Közel 26 milliárdos projektről van szó

A nagyszabású vasúti fejlesztésről korábban a HelloVidék is írt. Akkor megjegyeztük, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege mintegy 25,676 milliárd forint.

Fotó: NIF.hu

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

hódmezővásárhely

tram-train

szeged