Brutális drágulás a használt autóknál: hihetetlen, de itt fogy a legtöbb BMW

HelloVidék   
  Megosztom
Brutális drágulás a használt autóknál: hihetetlen, de itt fogy a legtöbb BMW

Az ország melyik részén milyen autók állnak forgalomba? A vezess.hu megnézte, a jelentős drágulás után hová kerülnek a külföldről behozott használt autók közül az érdekesebbek: Teslák, Ladák, Ferrarik, Leafek, BMW-k és a többiek.

Megnéztük, földrajzilag az ország melyik területén lakó autósok vásárolták a valamiért érdekesebb modelleket, a vevők lakhelye szerinti szubjektív válogatás következik a villanyautóktól a harmincas KGST-modelleken át az olasz sportkocsikig, írja a vezess.hu.

Kezdjük a Teslákkal

A négykerekűek iránt intenzívebben érdeklődőket talán Elon Musk használtan is drága elektromos autói osztják meg a leginkább, még a villanyossal járók is könnyen két, hangosan érvelő táborra szakadnak, ha szóba kerül a Tesla.

A semmiből másfél évtizede kinőtt amerikai cég személyautóinak a behozatala százalékosan nézve látványosan emelkedik, az elmúlt két évben nagyjából duplázódott az importjuk. Igaz, még mindig alacsony darabszámokról beszélünk, január eleje és március vége között 137 használt példányra került magyar rendszám, és a Datahouse kiváló adatbázisának a segítségével azt is meg tudjuk mondani darabra pontosan, hogy az ország melyik részén laknak a frissen Tesla-tulajokká vált autósok.

Mi a helyzet a Ladákkal?

Aki most bekiabálta, hogy “Borsod”, az téved, ott például egyetlenegy sem állt forgalomba. Ugyan kétségkívül több idős Lada (és Wartburg, Trabant stb.) küzd még napi használatban az ország kevésbé tehetős részein, ám az idén külföldről behozott 20 darab Lada minden bizonnyal az átlagnál jobb állapotú, remélhetőleg szépen rendbe tehető darab. (Mivel idehaza erőteljesen lopják a Ladákat, sajnos az sem zárható ki, hogy egyesek akár a papírok miatt trükköznek velük.)

Földrajzilag sokfelé állt forgalomba ez a közel két tucat szovjet személyautó: 13 megye és Budapest osztozik viszonylag egységesen a 20 darabon, 1-2-3 példány állt forgalomba közigazgatási egységenként. Ha már KGST, egy darab Trabant is érkezett külföldről Fejérbe, és egy darab Wartburg Zalába az első negyedévben.

Maseratik, Ferrarik és Lamborghinik

Ebben a kategóriában két halmazra oszlik az import: nagyjából az egyik felére német/cseh/szlovák… rendszám kerül többnyire – nevezzük így – adóoptimalizálási célból, míg a hivatalos hazai Excelben csupán a másik fele jelenik meg, ezek a magyar rendszámosok. (Itt jegyezzük meg, elég sok budapesti Teslán is külföldi rendszám világít.)

Összesen 19 olasz sportkocsira került magyar azonosító ebből a három márkából. A 10 Maseratiból 4 budapesti, 3 Pest megyei, 2 került Veszprém megyébe, 1 Fejérbe. A drágább, erősebb és gyorsabb testvérmárka autóiból összesen 5 darab került be a Datahouse adatbázisába, 1-1 Ferrari Bács-Kiskunba, Budapestre, Csongrádba, Pest és Veszprém megyébe.

Nézzük meg a listavezetőt!

Térjünk vissza picit a földre, szerintük az is érdekes lehet, hogy a negyedéves toplistát 1228 behozott kompakttal vezető Volkswagen Golf területi eloszlása mit mutat, merthogy modellszinten is meg lehet nézni a forgalomba állítások helyeit.

A nem e-Golf, nem kabrió, nem Plus változatokból beérkezett 1216 példányból darabra a legtöbb Pest megyébe érkezett (161), majd másodikként a főváros végzett (147), de lakosságarányosan messze sokkal több állt forgalomba két, egymástól távoli megyében: Győr-Moson-Sopronban (121) és Bács-Kiskunban (94).

Mi a helyzet a nálunk mindig is túlvásárolt 3-as BMW-kkel?

Öt évvel ezelőtt még a 3-as BMW volt a legnagyobb darabszámban behozott használt autó az országba, azóta jóval hátrébb csúszott a népszerűségi listán, de a 13-ik helye még mindig sokkal előrébb van, mint ahol ugyanez a modell az újonnan forgalomba állítottak között szerepel (ott nagyjából az 50-ik).

Használtan mindig is túlvásárolt volt nálunk a 3-as széria (és úgy általában a német prémiumok), most megnéztük, jelenleg kik veszik őket. Az elektromos BMW-kkel összehasonlítva Budapesten éppen ellenkező a helyzet, lakosságarányosan egyértelműen alul reprezentált a főváros, mert a 342 darab sima (azaz nem kabrió, nem M3 stb.) 3-asból mindössze 44 darab állt forgalomba itt.

Vagyis Budapest 1,7 millió lakosa 44 darab használt 3-as BMW-t vásárolt, a három keleti megye együttesen szinte éppen ugyanannyi lakosa pedig 58 példányt.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

használt autó

használt autó vásárlás

bmw