Sokan várják, de nem lesz egyszerű befejezni: így áll most a Balatoni Bringakör

infostart.hu   
  Megosztom
Sokan várják, de nem lesz egyszerű befejezni: így áll most a Balatoni Bringakör

Nem lesz egyszerű feladat a Balatoni Bringakör felújítása, ugyanis egy 20 éve kijelölt útvonalat kellett fölülvizsgálnia, megtalálva az ideális nyomvonalat, ahol a kerékpárosok biztonságosan és komfortosan közlekedhetnek. A fő cél, hogy biztonságosabb és komfortosabb legyen a kerékpárút.

Kiss Boglárka szóvivő az Infostartnak elmondta: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő 2017-ben kapta meg feladatául a kerékpáros fejlesztéseket, látványos munkára, kivitelezésre 2019-ben került sor elsőként. Mint jelezte, kerékpárutat fejleszteni sok szempont bonyolultabb feladat, mint mondjuk új nyomvonalon autópályát építeni, mert – bár területeket kell kisajátítani – nem feltétlen zavarják a már meglévő városi környezetet, az ott lakók életét. Egy kerékpáros fejlesztésnél viszont muszáj akár több esetben is beavatkozniuk már meglévő útvonalakba.

A Balatoni Bringakör esetében például egy 20 éve kijelölt útvnalat kellett fölülvizsgálnia a NIF-nek, megtalálva az ideális nyomvonalat, ahol a kerékpárosok biztonságosan és komfortosan közlekedhetnek. Kiss Boglárka megjegyezte, hogy a Bringakörnek nem a teljes területén dolgoznak, de jelentős fejlesztéseik vannak: a tavalyi évhez képest az idei szezon kezdetére 40 kilométeren újult meg.

Igyekeztek az ideális íveket megtalálni és lehetőség szerint a kényes, balesetveszélyes kanyarokon változtatni – fogalmazott a szóvivő, megjegyezve, hogy még mindig maradt közel 90 kilométer, amihez egyáltalán nem nyúltak hozzá, de a tervezési fázisban ezek esetében is cél lesz, hogy a kanyarok biztonságosabbak legyenek.

Manapság egy (készülő) kerékpárút esetében a legfőbb szempont, hogy minél biztonságosabb legyen, hiszen folyamatosan növekszik az érdeklődés a biciklizés iránt meg egyre többen használnak nagyobb sebességű kerékpárokat. Kiss Boglárka szerint nem vitás, ha valaki biciklizik, akkor a legfontosabb, hogy az autós forgalomtól a lehető legjobban elszeparált kerékpárúton tehesse, ami a Balatoni Bringakör esetében – a már meglévő adottságok miatt – nem mindig megvalósítható. Ahol mégis osztozni kell az autós forgalommal, ott nagyon egyértelműnek kell lennie a felfestésnek és a táblázásnak. De a kerékpárút lehetséges szélesítése is fontos szempontnak kell lennie a tervezés során

– tette hozzá.

Kiss Boglárka végül azt is tisztázta, hogy a NIF-nek addig van dolga egy útszakasszal, függetlenül hogy közútról, vagy kerékpárútról van szó, amíg azon munkálatokat végez. Ha tehát megtörténik a műszaki átadás és a forgalomba helyezési eljárás, onnantól kezdve valaki más – például a Magyar Közút vagy egy önkormányzat – veszi át az út kezelését, és válik feladatává annak tisztán tartásáról gondoskodnia.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

balaton balatoni bringakör

biciklitúra

bicikliút

kerékpározás