Elindult az utolsó vonat Komló felé: sokan csak a helyszínen értesültek a történésekről

HelloVidék   
  Megosztom
Elindult az utolsó vonat Komló felé: sokan csak a helyszínen értesültek a történésekről

Elindult az utolsó vonat Komló felé, ennek a vonatnak az érkezésével búcsúzik nemsokára a vasút a 26 ezres várostól. 9 másik vonalon is mostanában történik ugyanez. Sokan búcsúzkodnak - utasok, helyben lakók és persze a vasutasok - írta Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid volt közlekedésügyi államtitkár.

Posztjában írja:

Amikor utoljára 2009-ben zártak be Magyarországon vasútvonalakat, akkor is ott voltam, most is itt kell lenni, amikor vidéki középvárosok 100 vagy épp itt most 127 év után elveszítik kapcsolatukat az ország vasúti hálózatával. Szívfájdító látni, ahogy az állomáson es a vonal mentén számos utas, vasútbarátok, fiatalok es idősek és persze minden vasutas fotóz és integet - annyian jöttünk elbúcsúzni, hogy egy Bz-n el se fértünk volna. A 47. Komló-Dombóvár vasútvonal jól kihasznált regionális vonal, józan döntéshozatal mellett biztosan nem tartozhatott volna a tíz legrosszabbul teljesítő vonal közé se - nem mintha a vasút leépítésének és vonalak bezárásának bármilyen értelme lenne eleve, ismerve a MÁV pénzügyeit és a korábbi hasonló intézkedések “eredményeit”. A Bz épp ebben a percben tempósan, 77 km/h sebességgel halad, holnaptól 24 perccel lassabb lesz a busz - az utasok egy része most, az utolsó vonat körüli érdeklődés révén értesült csak erről, annyira nem volt semmilyen egyeztetés, de még korrekt utastájékoztatás sem az intézkedés előtt. A vidéki regionális vasúti közlekedés egész Európában reneszánszát éli, sok ország az előző évszázadban bezárt vonalak újbóli megnyitásán dolgozik. Nyilván nem Bz-kkel, hanem korrekt, a fővonalhoz és a buszokhoz hangolt ütemes menetrenddel és normális járművekkel. Ebbe az irányba kellett volna továbblépni - ez a vonalbezárás szomorú tévút, ráadásul ahogy ezt bevezette a közlekedési tárca és a MÁV, az az érintettekkel, számos vidéki térség lakóival szemben is méltatlan eljárás volt.

Címlapkép: Getty Images

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

közlekedés

vasúti közlekedés

vasút

komló

vitézy dávid