Újabb fordulat: ennyiért vásárolná ki a magyar állam az osztrákokat a GYSEV-ből

HelloVidék   
  Megosztom
Újabb fordulat: ennyiért vásárolná ki a magyar állam az osztrákokat a GYSEV-ből

Összesen 10 millió eurós ajánlatot tett a magyar fél az osztrák Strabagnak a GYSEV Zrt.-ben lévő, mindössze 6,1 százalékos részvénycsomagjáért. A két országban működő vasúttársaságban a magyar állam tulajdonrésze 65,6 százalék, az osztrák államé 28,2 százalék.

Mint ismert, korábban vételi ajánlatot tett a magyar fél a GYSEV Zrt.-ben lévő kisebbik osztrák tulajdonostárs részvénycsomagjára. Lázár János közlekedési miniszter szerint a magyar állam érdeke az lenne, hogy a cég valóban egységes vállalatként, ne csak az osztrák, hanem a magyar üzem területén is fejlődjön.

Mint hogy a 24.hu emlékeztet rá a Strabag számára üzleti szempontból nem jelentős a GYSEV-részesedés, sőt korábban többször eladásra kínálta részvénycsomagját az osztrák államnak, de érdektelenségbe fulladt az ügy. A lap úgy tudja, hogy évekkel ezelőtt azt sem kifogásolta az akkori osztrák közlekedési miniszter, hogy a Strabag akár a magyar államnak adja el a részesedését. Azóta azonban egyszerű üzletrész-adásvételi szerződés helyett politikai kérdéssé növekedett a részesedés sorsa.

Korábban Lázár egyeztetés nélkül váltotta le az osztrák vezérigazgató-helyettest a GYSEV osztrák oldali üzletágának éléről, amit az osztrák fél jogszerűtlennek tart, és a monarchiából örökölt közös cégvezetés gyakorlata felrúgásának értékelt. Néhány nap múlva pedig ennél is erősebb üzenetet kaptak a Magyarországon aktív külföldi befektetők: Lázár egy nyilvános fórumon azt közölte, vehetik a kalapjukat az osztrák, német, francia építőipari cégek, adják el üzletrészeiket magyar vállalkozásoknak vagy az államnak.

Ezzel a Strabagot is telibe találta, hiszen az osztrák cégnek a sóderbányától a magasépítésig számos szegmensben van érdekeltsége. A Strabag egyébként hosszú ideig piacvezetőnek számított Magyarországon mind az út- és vasút, mind a magasépítésben, az utóbbi években azonban szerepe lényegében alvállalkozói szintre degradálódott.

Magyarországon a Strabag rendelésállománya 400 millió euróra zsugorodott, az osztrák megrendelések ennek sokszorosát teszik ki, 6 milliárd euró körül vannak. Innen nézve jelentéktelen a 4 milliárd forintos GYSEV-csomag, de jelenleg úgy fest, a politikaivá dagadt konfliktus közepén a Strabag aligha fogadja el a magyar ajánlatot.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2,5 millió forintot igényelnél, 72 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 50 760 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 50 948 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

utazás

mÁv

gysev

vasút