Befellegzett az irodai munkáknak? A HR-esek szerint erre készülhet a legtöbb dolgozó

Pénzcentrum   
  Megosztom
Befellegzett az irodai munkáknak? A HR-esek szerint erre készülhet a legtöbb dolgozó

Két hete, a Portfolio HR Revolution 2021 konferencián vállalatvezetők hosszan beszéltek a világjárvány alatti tapasztalataikról és a poszt-covid időszakra vonatkozó várakozásaikról. Egyetértettek abban, hogy a legtöbb cégnél valószínűleg nem tűnik el sem a home office, sem az irodai munkavégzés, de teljesen más lesz, mint azelőtt. A HR szakemberek azt is kiemelték, hogy nemcsak a munkatársak közötti kapcsolatok változnak ezzel, a vezetői szerepeknek és kompetenciáknak is változnia kell. Az átalakulás kulcskérdései lesznek a kommunikáció és együttműködés új rendszerei, és a bizalomépítés, felhatalmazás és kontroll új lehetőségei. Egy pontban konszenzus volt: nincs jó recept. Minden cégnek magának kell megalkotnia, hogy mi lesz az új normális.

Ennek ellenére, mindenki azt osztotta meg a konferencián is, és Portfólión olvasható cikkekben is, hogy mit csinál az ő cége, vagy miket kellett a HR-nek vagy vezetőnek eldöntenie. Azért furcsa ez, mert most nem részletkérdéseket kell megoldani, nem lehatárolt technikai döntésekről van szó, amire van minta, hanem egy új hibrid működési rendszer kialakításáról, ami az adott cég hatékonyságát és biztonságát erősíti. Fontos, hogy a gondolkodást az üzleti és szakmai racionalitás vezesse, de mivel életmódok, emberi viszonyok és kommunikációs és együttműködési rendszerek is változnak, nem lehet az emberi tényezőket sem figyelmen kívül hagyni. Ez komoly, összetett kihívás.Ennek ellenére egyetlen hozzászólást sem hallottam arról, hogy hogyan lehet egy ilyen összetett helyzetben mérlegelni és jó döntéseket hozni? A nyilatkozók is kiemelték, hogy nincs recept, az adott környezetre kell kitalálni a megoldásokat. A szokásos módszer, amely az új helyzet kockázatait elemzi és vezetői döntésekkel menedzseli kockázatokat, szintén sok sebből vérzik ebben a helyzetben. Egyik veszélye, hogy elaprózott javítgatás, foltozgatás indul - írja a Pénzcentrum.

Másik veszély, hogy a vezetői döntésektől, nem kerülnek okvetlenül helyükre azok fontos részletek, amelyek a hatékony munkafolyamatokat biztosítják. Ezzel a már kialakult stressz és konfliktusok mellé új feszültségeket gerjeszthetnek, amiket kezelni kell ahhoz, hogy bízhassunk benne, hogy a munkatársak átállnak. Hosszú folyamat indul. Amikor az ellenállás csökken, el kell kezdeni képezni a csapatot, hogy hatékonyan szolgálják az új rendszert.

A kérdés, hogy lehet-e ezt egyszerűbben és biztonságosabban. Milyen folyamat biztosíthatja, hogy a cég mielőbb olyan új munkafolyamatokra álljon át, amelyekkel még jobban tud működni? Az elmúlt évtizedek vezetési és változásmenedzsment módszereinek egyik fontos tapasztalata, hogy ilyen komplex átalakítások esetén nem hatékony, ha néhány vezető és/vagy szakértő próbálja kitalálni az új működést és belekényszeríteni a munkatársakat.

A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!

Címlapkép: Getty Images

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Nem akarsz lemaradni a magyar vidék legfontosabb híreiről? Kövess minket Facebook-on is. Kattints ide a feliratkozáshoz!
  Megosztom

hellovidek

hr

penzcentrum

home office

irodai munkavégzés