Száguldozó nemzet vagyunk: egyre kevesebben tartják be a sebességhatárt
Lakott területen belül az autósok 57 százaléka tartja be a sebességhatárt, 90 km/h-s korlátozásnál már csak a 49 százalékuk, az autópályán viszont más a helyzet: sokan még a 120 km/h-t sem érik el, derül ki a K&H biztos jövő kutatásából. Az átlagsebességmérés bevezetését az autósok 56 százaléka jó ötletnek tartja, 46 százalékuk azonban nem kér belőle.
Elkeserítő a múlt évi baleseti statisztika: a hivatalos rendőrségi adatok szerint 16 916 személyi sérüléses baleset történt, ez 2,5 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben és 2010 óta a legmagasabb érték. 2018-ban 633-an vesztették életüket közúti balesetekben. A hivatalos adatok szerint a balesetek 31 százalékát a gyorshajtás okozta. A K&H biztos jövő kutatása azt mérte fel ezzel kapcsolatban, hogy az autósok mekkora arányban tartják be a közlekedési szabályokat, derül ki a K&H közleményéből.
A kutatásból az derül ki, hogy a megkérdezettek 79 százaléka szerint a magyar autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be. 67 százalék ismerte be, hogy a sebességhatárt ő maga sem mindig tartja be, ebből 12 százalék szerint ez gyakran előfordul vele. 57 százaléka a megkérdezetteknek saját bevallása szerint lakott területen belül betartja az 50 km/h-s sebességhatárt, a magasabb jövedelműeknek azonban csak a 47 százalékára igaz ez. Az autósok 40 százaléka 51-60 km/h-s sebességgel közlekedik lakott területen, 3 százalékuk pedig 60 km/h-nál is gyorsabban megy.
Más a helyzet, ha 90 km/h a sebességkorlátozás, ezt a szintet a megkérdezett autósok 49 százaléka tartja csak be, 7 százalékuk azonban ezeken a helyeken is több mint 100 km/h-s sebességet mondott. Megint más eredmények születtek az autópályák esetében: nagyon sokan, az autósok 38 százaléka 120 km/h-s sebességgel vagy még annál is kevesebbel megy, pedig a sebességhatár a sztrádák legnagyobb részén 130 km/h. A felmérés szerint a nők óvatosabbak: 48 százalékuk vezet a megengedettnél jelentősen lassabban, míg a férfiak esetében ez csak 30 százalékukkal fordul elő. A sofőrök 5 százaléka viszont 141 km/h-nál is gyorsabban megy, ha a sztrádán vezet.
Az autósok 18 százaléka használt már valamilyen eszközt a sebességmérések előrejelzésére, leginkább okostelefonos alkalmazást, derült ki a kutatásból. Jellemzően a férfiak alkalmazzák ezeket a módszereket, az okostelefon-alkalmazást 23 százalékuk hívta már segítségül, míg a nőknek csak 11 százaléka.
A felmérés megnézte azt is, hogy mi a véleménye az autósoknak a gyorshajtás elleni hatékony fegyverként ismert, átlagsebesség-mérésről. Ebből a szempontból megosztott az autósok véleménye: 56 százalékuk jó ötletnek tartja, 44 százalékuk szerint azonban nincs erre szükség.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)